ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ از مخالفان سنی «میانه‌رو» در سوریه حمایت نمی‌کند

ترامپ می‌گوید که آمریکا باید تمرکز خود را بر مبارزه با داعش قرار دهد و در جستجوی زمینه‌های مشترک با دولت سوریه و حامیان روس او باشد.

دونالد ترامپ احتمالاً برنامه‌های دولت آمریکا برای کمک به مخالفان «میانه‌رو» در سوریه را متوقف خواهد کرد.

ترامپ خواهان توقف کمک آمریکا به مخالفان مسلح بشار اسد است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا جمعه ۱۱ نوامبر/۲۱ آبان در گفت‌و‌گو با «وال‌استریت ژورنال» گفت که «احتمالاً» کمک‌های واشنگتن به مخالفان مسلح بشار اسد را متوقف می‌کند. او گفت: «ما هیچ ایده‌ای نداریم به چه کسانی داریم کمک می‌کنیم».

او در این گفت‌و‌گو به تکرار چیزی پرداخت که بارها در کارزار انتخاباتی خود گفته‌بود؛ اینکه آمریکا باید تمرکز خود را بر مبارزه با داعش قرار دهد و در جستجوی زمینه‌های مشترک با دولت سوریه و حامیان روس او باشد.

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، برنامه دولت آمریکا به مخالفان مسلح بشار اسد از دو بخش حمایت علنی و نیز برنامه گسترده و مخفیانه آژانس اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای) تشکیل می‌شود. بنا بر این گزارش، اشاره ترامپ به‌طور خاص ناظر به برنامه تحت نظر سی‌آی‌ای است که به تحویل سلاح‌های نیمه‌سنگین به مخالفان اسلام‌گرای میانه‌رو، به‌خصوص موشک‌های ضد تانک می‌پردازد.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، گروه‌های «میانه‌رو» تحت حمایت آمریکا طی جنگ داخلی و بر اثر حمایت روسیه و ایران به شدت ضعیف شده‌ و برای بقای خود به ائتلاف با «جبهه النصره»، یکی از شاخه‌های القاعده پرداختند. این اتفاق باعث شده تا سلاح‌های آمریکایی به دست القاعده بیفتد. روسیه و اسد حمله به این گروه‌ها را به همین دلیل حمله به القاعده در نظر می‌گیرند. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی روند مذاکرات آتش‌بس نیز این استدلال را تا حدی پذیرفت، اگرچه اعلام آتش‌بس در سوریه تا به حال موفق نبوده است.

بخش دیگری از حمایت‌های دولت آمریکا به «نیروهای دموکراتیک سوریه» به رهبری کردها تعلق دارد. ترامپ بارها از نیروهای کرد تحت رهبری یگان‌های مدافع خلق (ی‌ پ گ) به‌عنوان مهم‌ترین نیروهای در حال مبارزه با داعش سخن گفته‌است. او خواهان حمایت بیشتر و موثرتر از آنها است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.