ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک‌چهارم جمعیت ایران تحت تأثیر گرد‌و‌غبار دریاچه نمک قم

گرد و غبار ناشی از دریاچه نمک قم یک‌چهارم جمعیت ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گرد و غبار ناشی از دریاچه نمک قم یک‌چهارم جمعیت ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یک‌چهارم جمعیت ایران تحت تأثیر گردوغبار دریاچه قم

احمد بحری، محیط‌بان استان قم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حاشیه نمایشگاه مطبوعات این خبر را اعلام کرد. او گفت که دریاچه نمک قم با ۲۰۰ هزار هکتار مساحت به‌طور مستقیم با استان‌های سمنان، تهران، قم و مرکزی و به‌طور غیرمستقیم با برخی شهرها و استان‌های دیگر ارتباط دارد. این مناطق تحت تأثیر گرد‌و‌غبار حاصل از وزیدن بادها بر این دریاچه نمک قرار دارند.

بحری علت بحران دریاچه نمک قم را احداث سد و کشاورزی غیراصولی دانست. این موارد به کاهش حق آبه دریاچه نمک و بدل‌شدن آن به «کانون گردوغبار» شده‌است.

او پیگیری حق آبه این دریاچه را برای حل بحران مهم دانست و از برگزاری همایشی در مورد دریاچه نمک قم تا دوماه آینده خبر داد.

بحری همچنین از همکاری نهادهای دولتی با سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی (سمن‌ها) برای برگزاری یک کمپین جهت حساس‌کردن عموم مردم نسبت به بحران موجود خبر داد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.