ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سنگين‌ترين محکوميت برای يک فعال حقوق بشر در ايران

<p>نويد خانجانی، فعال حقوق بشر در ايران و دانشجوی محروم از تحصيل به ۱۲ سال حبس تعزيری و جريمه نقدی محکوم شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر اين حکم روز گذشته از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی پيرعباس در چهار صفحه به شيما قوشه، وکيل نويد خانجانی ابلاغ شده است.<br /> &nbsp;</p> <p>دادگاه اين فعال حقوق بشر در روز ۲۹ آذرماه سال جاری برگزار شده بود.</p> <p><br /> در حکم صادر شده اتهامات نويد خانجانی &laquo;نشر اکاذيب&raquo;، &laquo;تشويش اذهان و تبليغ عليه نظام به واسطه&zwnj; انتشار اخبار و گزارش&zwnj;ها و انجام مصاحبه با تلويزيون و راديوهای بيگانه&raquo;، &laquo;عضويت در شورای مرکزی کميته گزارشگران حقوق بشر&raquo; و همچنين &laquo;تشکيل گروه محرومين از تحصيل&raquo; عنوان شده است.</p> <p><br /> نويد خانجانی پيش از اين طی حکمی ممنوع&zwnj;الخروج نيز شده بود.</p> <p><br /> نويد خانجانی سه&zwnj;شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۸۸ در اصفهان دستگير شد و پس از گذراندن ۶۵ روز بازداشت موقت در زندان اوين که ۲۵ روز نخست آن را در سلول انفرادی به سر کرد، ۱۳ اريبهشت سال جاری با قرار وثيقه&zwnj;ی ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. <br /> &nbsp;</p> <p>خانجانی، طی دوران بازداشت مورد حملات متعدد رسانه&zwnj;های نزديک به دولت ايران قرار گرفت. اين رسانه&zwnj;ها از وی به&zwnj;عنوان &laquo;يکی از اعضای ارتش سايبری&raquo; و &laquo;يکی از اعضای برانداز نرم&raquo; ياد می&zwnj;کردند. افزون بر اين گفته می&zwnj;شد که وی تحت بازجويی&zwnj;ها و فشارهای سنگين، برای انجام مصاحبه ويدئويی قرار داشت.<br /> &nbsp;</p> <p>محروميت از تحصيل وی نيز به دليل اعتقاد وی به آيين بهايی است و در سال&zwnj;های اخير فعاليت&zwnj;های متعددی را در زمينه حق تحصيل انجام داده است.</p> <p><br /> وی و همکارانش در جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی به علت پی&zwnj;گيری قانونی پرونده&zwnj;های محروميت از تحصيل دانشجويان بهائی، بارها مورد تهديد قرار گرفته&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>محکوميت نويد خانجانی به ۱۲ سال زندان، سنگين&zwnj;ترين محکوميت برای يک فعال حقوق بشری در ايران به&zwnj;شمار می&zwnj;رود.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

نويد خانجانی، فعال حقوق بشر در ايران و دانشجوی محروم از تحصيل به ۱۲ سال حبس تعزيری و جريمه نقدی محکوم شد.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر اين حکم روز گذشته از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی پيرعباس در چهار صفحه به شيما قوشه، وکيل نويد خانجانی ابلاغ شده است.
 

دادگاه اين فعال حقوق بشر در روز ۲۹ آذرماه سال جاری برگزار شده بود.

در حکم صادر شده اتهامات نويد خانجانی «نشر اکاذيب»، «تشويش اذهان و تبليغ عليه نظام به واسطه‌ انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلويزيون و راديوهای بيگانه»، «عضويت در شورای مرکزی کميته گزارشگران حقوق بشر» و همچنين «تشکيل گروه محرومين از تحصيل» عنوان شده است.

نويد خانجانی پيش از اين طی حکمی ممنوع‌الخروج نيز شده بود.

نويد خانجانی سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۸۸ در اصفهان دستگير شد و پس از گذراندن ۶۵ روز بازداشت موقت در زندان اوين که ۲۵ روز نخست آن را در سلول انفرادی به سر کرد، ۱۳ اريبهشت سال جاری با قرار وثيقه‌ی ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.
 

خانجانی، طی دوران بازداشت مورد حملات متعدد رسانه‌های نزديک به دولت ايران قرار گرفت. اين رسانه‌ها از وی به‌عنوان «يکی از اعضای ارتش سايبری» و «يکی از اعضای برانداز نرم» ياد می‌کردند. افزون بر اين گفته می‌شد که وی تحت بازجويی‌ها و فشارهای سنگين، برای انجام مصاحبه ويدئويی قرار داشت.
 

محروميت از تحصيل وی نيز به دليل اعتقاد وی به آيين بهايی است و در سال‌های اخير فعاليت‌های متعددی را در زمينه حق تحصيل انجام داده است.

وی و همکارانش در جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی به علت پی‌گيری قانونی پرونده‌های محروميت از تحصيل دانشجويان بهائی، بارها مورد تهديد قرار گرفته‌اند.
 

محکوميت نويد خانجانی به ۱۲ سال زندان، سنگين‌ترين محکوميت برای يک فعال حقوق بشری در ايران به‌شمار می‌رود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.