ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان در سئول خواهان استعفای رئیس‌جمهوری شدند

ده‌هاهزار مرد، زن و کودک شنبه بزرگترین اعتراض کره جنوبی در دهه‌های اخیر را علیه پارک گون‌ـ‌هه، رئیس‌جمهوری ترتیب دادند. در همین حال، نیروهای ویژه ضدشورش در تمام راه‌های منتهی به «کاخ آبی»، کاخ رئیس‌جمهوری حضور دارند.

ده‌هاهزار معترض در سئول به خیابان‌ها آمدند و خواهان استعفای رئیس‌جمهوری کره جنوبی به دلیل رسوایی سیاسی اخیر او شدند.

بیش از صدهزار معترض سئولی خواهان استعفای رئیس‌جمهوری شدند - عکس: AFP

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، هزاران معترض سئولی اعم از مرد، زن و کودک شنبه ۱۲ نوامبر/۲۲ آبان بزرگترین اعتراض این کشور در دهه‌های اخیر را علیه پارک گون‌ـ‌هه، رئیس‌جمهوری ترتیب دادند.

پلیس تعداد تظاهرکنندگان را ۱۷۰ هزار تن برآورد کرده‌بود اما سازمان‌دهندگان از انتظار خود برای شرکت یک‌میلیون نفر تا پایان روز شنبه خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ۲۵ هزار مأمور پلیس برای کنترل تظاهرات اعزام شده‌اند. نیروهای ویژه ضدشورش نیز در تمام راه‌های منتهی به «کاخ آبی»، کاخ رئیس‌جمهوری حضور دارند.

رسوایی سیاسی خانم پارک به دلیل اتهام فساد علیه نامزد و متحد نزدیک او چوی سون شیل رخ داد. پارک این دستیار نزدیک خود را برای پست نخست‌وزیری نامزد کرده‌بود.

خانم چوی متهم شده که با استفاده از نفوذ سیاسی خود شرکت‌های کره جنوبی از جمله شرکت سامسونگ را به اهدای ۶۸ میلیون دلار به بنیادهای ورزشی و فرهنگی تحت نظارت او وادار کرده‌است.

گاردین همچنین دوشنبه هشتم نوامبر گزارش داد که رئیس‌جمهوری کره جنوبی در برابر خواسته‌های مخالفان تسلیم شد و از نامزدی خانم چوی برای نخست‌وزیری انصراف داد. او پذیرفت که نامزد اپوزیسیون برای نخست‌وزیری را به مجلس معرفی کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های کره جنوبی، نرخ محبوبیت خانم پارک پس از افشای رسوایی چوی سون شیل به شدت کاهش یافته‌است. او پس از این واقعه بارها از مردم کره جنوبی عذرخواهی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.