ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتراض‌ها به ترامپ در آمریکا و آلمان

هزاران نفر جمعه‌شب در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به ریاست‌جمهوری ترامپ به خیابان‌ها آمدند. در برلین نیز معترضان شنبه ۲۲ نوامبر علیه «زن‌ستیزی» او تجمع کردند.

معترضان به انتخاب دونالد ترامپ برای سومین شب در چندین شهر ایالات متحده دست به تظاهرات زدند. تظاهراتی اعتراضی در برلین نیز علیه ترامپ برپا شده‌است.

معترضان ضدترامپ در اورگن - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، هزاران نفر جمعه‌شب ۲۱ نوامبر در میامی، آتلانتا، نیویورک، فیلادلفیا، سان فرانسیسکو، لس‌آنجلس و پرتلند در اورگن به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود علیه انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا نشان دهند.

اخباری نیز از دستگیری‌های معترضان در این درگیری‌ها گزارش شده‌است.

در پرتلند، معترضان با پلیس درگیر شدند. به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پلیس در این تظاهرات از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های نوری برای پراکنده‌کردن جمعیت استفاده کرد.

همچنین پلیس اورگن در بامداد شنبه ۲۲ نوامبر در توئیتر اعلام کرد که در حال بررسی یک حادثه تیراندازی در پرتلند است. آنها از مردم خواستند تا پل رودخانه ویلامت، محل این حادثه را ترک کنند.

به گزارش رویترز، در لس‌آنجلس نیز هزاران معترض با مسدودکردن رفت‌و‌آمد خودروها شعار می‌دادند: «خیابان‌های چه کسی؟ خیابان‌ها ما» و «ما رئیس‌جمهوری منتخب را نمی‌پذیریم.» پلیس ۱۸۵ نفر را دستگیر کرد.

در نیویورک معترضان به پارک واشینگتن اسکوئر رفتند و «تظاهرات عشق» برگزار کردند. همچنین برخی نیویورکی‌ها در برابر محل زندگی ترامپ در «برج ترامپ» تجمع کردند. پلیس ضدشورش در برابر تمام ساختمان‌های متعلق به ترامپ مستقر شده‌بود.

خشم زنان علیه ترامپ در برلین

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که معترضان به ادبیات «زن‌ستیزانه» دونالد ترامپ شنبه ۱۲ نوامبر در برلین، پایتخت آلمان به خیابان‌ها آمدند. این تظاهرات «Pussy Grabs Back» نامگذاری شده است که به رسوایی جنسی ترامپ اشاره دارد.

تظاهرات برلینی‌ها علیه ترامپ - عکس: AFP

ترامپ در ویدئویی فاش‌شده از او در طی کارزار انتخاباتی‌اش با ادبیاتی تحقیرآمیز نسبت به زنان ادعا کرده بود که افراد مشهوری چون او می‌توانند آلت جنسی زنان را بدون رضایت آنها چنگ بزنند. pussy نامی عامیانه و به‌باور عده‌ای تحقیرآمیز برای اشاره به آلت جنسی زنان است. Pussy grabs back (تحت‌اللفظی یعنی «آلت زنانه هم در واکنش چنگ می‌زند») اصطلاحاً به معنای مبارزه زنان با زن‌ستیزی ترامپ است.

به گزارش روزنامه «گاردین»، این جمله در طی کارزارهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به هشتگی تبلیغاتی علیه ترامپ و به نمادی از خشم زنان بدل شد. این شعار در تظاهرات معترضان آمریکایی نیز به چشم می‌خورد.

ستایش ترامپ از معترضان

دونالد ترامپ ابتدا در واکنش به معترضان در توئیتی رسانه‌ها را متهم به «تحریک» آنها کرد. او جمعه با تغییر لحن در توئیت جدیدی به ستایش از «شور» معترضان پرداخت و گفت که «ما همه در کنار یکدیگر خواهیم بود».

راینس پریبوس، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه نیز جمعه گفت که تظاهرکنندگان ضدترامپ باید نتایج انتخابات را بپذیرند. او دعوت ترامپ به یکپارچگی و دیدار او با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری فعلی را نشانه‌هایی برای اطمینان قلب معترضان توصیف کرد.

با این حال، معترضان از هم‌اکنون برای تظاهراتی گسترده در ۲۰ ژانویه، روز قدم‌گذاشتن ترامپ به کاخ سفید در حال سازماندهی هستند.

دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه توانست بر خلاف تمام نظرسنجی‌ها، سه‌شنبه هشتم نوامبر در رقابتی بسیار نزدیک هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری را شکست دهد.

او در حالی رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا می‌شود که ماه‌ها تحت شدیدترین انتقادها بود. او در طول کارزار انتخاباتی خود از ادبیاتی استفاده کرد که از نگاه بسیاری «توهین‌آمیز» و «تبعیض‌آمیز» به نظر می‌آمد و چندین زن او را به آزار جنسی متهم کردند.

در همین زمینه

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.