ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برلین در حال جرم‌زدایی از ماریجوآنا

ائتلاف احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و چپ در برلین که پس از تازه‌ترین انتخابات این شهر شکل گرفت، در مذاکرات خود برای اداره پایتخت آلمان خواهان رفع ممنوعیت نسبی از مصرف ماریجوآنا هستند.

ائتلاف سیاسی جدید حاکم بر پارلمان برلین بر سر جرم‌زدایی نسبی از ماریجوآنا به توافق رسیده‌است.

چپ‌ها و سبزها در برلین به دنبال جرم‌زدایی نسبی از ماریجوآنا

به گزارش روزنامه‌های آلمانی، ائتلاف احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و چپ در برلین که پس از تازه‌ترین انتخابات این شهر شکل گرفت، در مذاکرات خود برای اداره پایتخت آلمان خواهان رفع ممنوعیت نسبی از مصرف ماریجوآنا هستند.

بندیکت لوکس، سیاستمدار حزب سبز اعلام کرده‌است که سه حزب یادشده به دنبال یک پروژه ابتدایی علمی جهت عرضه و توزیع کنترل‌شده کانابیس (نام دیگر ماریجوآنا) برای بزرگسالان هستند.

فعالان آزادسازی ماریجوآنا بر این باورند که این کار قدم نخست برای جرم‌زدایی کامل از مصرف این گیاه به حساب می‌آید. طرح ائتلاف حاکم بر برلین در مرحله کنونی به جرم‌زدایی کامل نخواهد انجامید.

ماکس پلنرت، یکی از اعضای اتحادیه ماریجوآنای آلمان پیشتر توضیح داده‌بود که تلاش منطقه‌ای برای آزادسازی مصرف این گیاه به‌دلیل قانون فدرال آلمان درباره مواد سکرآور به بن‌بست رسیده بود. به همین دلیل جرم‌زدایی در سرتاسر شهر برلین که یکی از ۱۶ ایالت فدرال آلمان محسوب می‌شود، آسان‌تر از جرم‌زدایی آن در تنها یک محله یا منطقه خواهد بود.

فعالان آزادسازی ماریجوآنا در برلین معتقدند که جرم‌زدایی از مصرف این گیاه در انطباق با واقعیت‌های این شهر است. خرید این ماده در برلین بسیار آسان و مصرف آن به نسبت بالا است.

آنها همچنین نمونه آمریکا را مثال می‌زنند که در آن از سال ۲۰۱۲ تا کنون شش ایالت از جمله واشنگتن، کلرادو و کالیفرنیا استفاده و تملک شخصی ماریجوآنا را قانونی اعلام کرده‌اند.

سه‌شنبه هفته گذشته، هشتم نوامبر و همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ انجامید، مردم چهار ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا به جرم‌زدایی از ماریجوآنا رأی دادند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.