ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه مواضع داعش در سوریه را بمباران کرد

جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه، انبار تسلیحاتی و مواضع دفاعی داعش در شمال سوریه را بمباران کرده‌اند. مرز ترکیه با سوریه در استان کیلیس نیز موقتاً مسدود شده.

جنگنده‌های ترکیه به مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شمال سوریه حمله کردند.

عکس: آرشیو

خبرگزاری دولتی آناتولی، دوشنبه ۱۴ نوامبر / ۲۴ آبان به‌نقل از منابع نظامی ترکیه گزارش داد که نیروی هوایی این کشور ۱۶ هدف متعلق به داعش در منطقه الباب را بمباران کرده است. از جمله این اهداف انبار تسلیحاتی و مواضع تدافعی داعش بوده‌اند.

جنگنده‌های ترکیه عملیات نخست را صبح یکشنبه ۱۳ نوامبر / ۲۳ آبان و عملیات دوم را شامگاه همان روز انجام داده‌اند.

ارتش ترکیه در پایان ماه اوت با کمک شبه‌نظامیان مورد حمایتش وارد خاک سوریه و شهر جرابلس شده و پست‌های داعش در مناطق مرزی را به کنترل خود در آورده بود. در این مدت نیروهای تحت حمایت ترکیه به سمت جنوب تا شهر الباب پیشروی کرده‌اند.

با آغاز عملیات «سپر فرات» در ماه اوت، ترکیه می‌خواهد منطقه مرزی تحت کنترل داعش را از دست این گروه آزاد سازد. هدف دیگر آنکارا جلوگیری از پیشروی یگان‌های مدافع خلق (YPG) متشکل از نیروهای کرد سوریه به سمت غرب است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه این اواخر بارها خطوط مرزی این کشور را زیر سئوال برده و همین موجب شده تا منتقدان او را متهم کنند که رؤیای بازسازی امپراتوری عثمانی را در سر دارد.

ترکیه روز دوشنبه همچنین مرز عبور و مرور به سوریه را در استان کیلیس به‌طور موقت بست. پیش از این در این منطقه ناآرامی‌هایی رخ داده بود.

این مرز مرکز مهمی برای تجارت و ارسال و پخش مواد مورد نیاز مردم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.