ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بانک جهانی: سالانه ۲۸ میلیون نفر در اثر گرمایش زمین فقیر می‌شوند

بر اساس گزارش بانک جهانی، در اثر تغییرات آب و هوایی قدرت خرید عده زیادی از انسان‌ها هر سال به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا می‌کند.

بانک جهانی در بیست و دومین اجلاس تغییرات آب و هوایی که با حضور ۲۰۰ کشور جهان هفته گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گزارش داد که در اثر تغییرات آب و هوایی، هر سال بیش از ۲۸ میلیون نفر از ساکنان جهان دار و ندار خود را از دست می‌دهند و فقیر می‌شوند.

استان سیستان و بلوچستان، از فقیرترین استان‌های ایران (عکس آرشیو)

بر اساس گزارش بانک جهانی، در اثر تغییرات آب و هوایی قدرت خرید این انسان‌ها هر سال به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا می‌کند.

بانک جهانی در گزارش یاد شده پیش‌بینی کرده است که در سال‌های آتی بر تعداد اشخاصی که در اثر تغییرات اقلیمی فقیر شوند، افزوده می‌شود.

دسامبر سال گذشته کشوهای شرکت‌کننده در نشست اقلیمی پاریس به این توافق رسیدند که حد نصاب افزایش دمای زمین زیر دو درجه سانتیگراد (نسبت به مقطع ورود به عصر صنعتی شدن) در نظر گرفته شود. اکنون در اجلاس مراکش قرار است ۲۰۰ کشور جهان برنامه مشخصی برای رسیدن به این هدف تدوین کنند.

پیش از این، مؤسسه علوم جوی و تغییر اقلیم دانشگاه زوریخ اعلام کرده بود که چنانچه تغییرات آب و هوایی ادامه پیدا کند، در طی یک قرن، ترکیب دما و رطوبت بالا در منطقه خلیج فارس شرایطی را ایجاد می‌کند که زندگی در این منطقه عملاً غیر قابل تحمل می‌شود. عربستان سعودی، کویت، ایران، لیبی و یمن در کانون این تهدید قرار دارند. در ایران نیز پیش‌بینی شده که گرمای بندر عباس و بندر ماهشهر در دهه‌های آتی غیر قابل تحمل شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    هیچ کار این آدمیزاد به آدم نرفته ! آخر گرامیش زمین باید آدم را فقر کند ؟! شهردار تهران بجای رسیدگی به تهران با این همه مشکل و آلودگی، به شهرداری نجف کمک میکند و هزینه راهپیمایی اربعین کربال را میدهد و آدمهایی مانند پوتین و رهبر کره شمالی و چین با ولی امر مسلمین جهان (البته با پول و سرمایه و موقعیت ایران) رفیق می شوند و رهبران سنی غزه و حسن نصراله و شیعیان جنوب لبنان رفیق میشوند داعش ... !