ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز حملات گسترده ارتش روسیه در استان‌های ادلیب و حمص

در این حملات، ناوهای جنگی روسیه که در شرق مدیترانه حضور دارند مشارکت می‌‌کنند. ناظران حقوق بشر گزارش داده که یک بیمارستان و مؤسسات غیر نظامی تخریب شده.

روسیه با حملات موشکی و با جنگنده‌های سوخو حملات دامنه‌داری را در استان ادلیب و حمص در سوریه آغاز کرده است.

ویرانه‌های شهر جنگ‌زده حلب

در این حملات سنگین، ناوهای جنگی روسیه که در شرق مدیترانه حضور دارند مشارکت می‌‌کنند.

خبرگزاری اینترفاکس از قول سرگئی شویگوی، وزیر دفاع روسیه گزارش داده که از ناو گریگوویچ  روسیه، مستقر در دریای مدیترانه موشک‌های «کالیبر» به سوی مواضع مخالفان بشار اسد در استان‌های ادلیب و حمص شلیک شده است. جنگنده‌های سوخی ۳۳ هم در این نواحی مواضعی را بمباران کرده‌اند.

بمباران حلب توسط جنگنده‌های سوخوی

گروه ناظران حقوق بشر سوریه از لندن گزارش داده‌اند که جنگنده‌های ارتش روسیه برای نخستین بعد از سه هفته مواضعی را در شهر حلب بمباران کرده‌اند.

از چندین ماه پیش تاکنون ارتش روسیه در شرق حلب با مخالفان بشار اسد در حال جنگ است. در این قسمت‌های شهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شرایط دشوار زندگی می‌کنند. روسیه همواره به مدت چند روز بمباران مواضع مخالفان اسد را قطع کرد و مردم را به ترک شهر فراخواند. ساکنان حلب اما به دلیل وحشتشان از عوامل حکومت اسد به این فراخوان‌ها بی‌توجه بودند.

فعالان و ناظران حقوق بشر از این واهمه دارند که حملات گسترده اخیر ارتش روسیه به استان‌های ادلیب و حمص پیش‌درآمدی باشد برای حمله گسترده‌تری به شهر حلب.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه گزارش داده‌ است که ظاهراً در حملات اخیر جنگنده‌های روسیه، یک بیمارستان دیگر و بسیاری از مؤسسات و ساختمان‌های غیر نظامی بمباران و تخریب شده است. هر دو طرف درگیری این اتهامات را رد می‌کنند و ادعا می‌کنند که فقط اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهند.

انهدام یک شبکه پنج‌نفره تروریستی

بازداشت چند نفر از وابستگان به «داعش» در روسیه

در این میان، همزمان با آغاز حمله گسترده ارتش روسیه در سوریه، رسانه‌های داخلی روسیه گزارش داده‌اند که صبح سه‌شنبه ۱۵ نوامبر مأموران اطلاعاتی روسیه موفق شدند شبکه‌ای از تروریست‌های گروه دولت اسلامی (داعش) را در این کشور بازداشت کنند.

ظاهراً گروه پنج نفره‌ای از وابستگان به داعش قصد داشتند در شهرهای سن‌پترزبورگ و مسکو عملیات انتحاری انجام دهند.

مأموران اطلاعاتی روسیه ظاهراً مقادیری تی ان تی و سلاح‌های گرم از این اشخاص به دست آورده‌اند.

بر اساس گزارشی که وزارت دفاع روسیه در ژوئیه سال جاری منتشر کرده است، در عملیات نظامی ارتش روسیه در سوریه تاکنون بیش از ۲۰۰۰ سرباز روس کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.