ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود یاران احمدی‌نژاد به کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری

در حالی که رهبر جمهوری اسلامی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده نهی کرده است، یاران او قصد دارند وارد این کارزار شوند.

در حالی که رهبر جمهوری اسلامی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده نهی کرده است، یاران او قصد دارند وارد این کارزار شوند.

به‌گزارش روزنامه شرق، حامیان احمدی‌نژاد تحت نام «جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» (یکتا) می‌خواهند وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شوند.

«یکتا» یک تشکل اصولگراست که برخی اعضای دولت‌های احمدی‌نژاد و نمایندگان مجلس نهم در آن حضور دارند. این گروه دو سال پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ تشکیل شد.

حمد‌مهدی زاهدی، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در باره احتمال همکاری جبهه «یکتا» با اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: «فکر می‌کنم جریان یکتا آن‌قدر قوی باشد که به‌تنهایی یک لشکر است. ما نمی‌خواهیم دستمان را رو کنیم.»

محمد حسینی، وزیر ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد نیز گفته است: «درحال‌حاضر فعالیت‌های جبهه یکتا بر محور انتخابات سال ۹۶ ساماندهی و اولویت‌بندی شده است و جلسات منظم هیأت مؤسس و نیز کمیته‌ها برای تدوین برنامه‌های پیشنهادی دولت دوازدهم تشکیل می‌شود.»

به‌گفته حسینی در جلسات جبهه یکتا شاخص‌های لازم برای گزینه‌های این جبهه مدنظر قرار می‌گیرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پنجم مهرماه سال جاری در جلسه درس فقه اعلام کرد که ورود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات ۹۶ به مصلحت نیست و فضا را دو قطبی می‌کند. احمدی‌نژاد نیز در نامه‌ای کوتاه به خامنه‌ای گفت به منویات او عمل می‌کند و برنامه‌ای برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال آینده ندارد.

«پیروی از الگوی ترامپ»

از سوی دیگر جلال میرزایی، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید، فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ایران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت پیروان احمدی‌نژاد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال می‌کنند و «می‌خواهند با اتکا به اقبالی که از سوی مردم شهرها و ایالت‌های کوچک برخلاف شهرها و ایالات بزرگ آمریکا از ترامپ انجام گرفت، اثبات کنند که همین الگو در انتخابات سال ۸۸ نیز در ایران اتفاق افتاده بود.»

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ که به اعلام پیروزی احمدی‌نژاد منجر شد با اعتراضات گسترده مردمی همراه بود و ماه‌ها معترضان به نتایج انتخابات دست به راهپیمایی و تجمع زدند که در جریان اعتراضات شماری کشته و صدها نفر بازداشت شدند.

جلال میرزایی افزود: «آن‌ها (پیروان احمدی‌نژاد) می‌خواهند به جامعه نشان دهند نتایج انتخابات سال ۸۸ ایران عجیب و غریب نبود و این‌گونه القا کنند که تکرار این مسئله بد نیست و با بهره‌برداری از رادیکالیسمی که در جریان انتخابات اخیر آمریکا شکل گرفت، آن ‌را طبیعی جلوه داده و برای انتخابات سال ۹۶ از این فضا استفاده کنند.»

به‌گفته میرزایی، پس از نهی احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات از سوی علی خامنه‌ای، هنوز فردی در جریان اصولگرا ظهور نکرده است که بتواند رهبری هیجانات و عواطف عمومی مردم ایران را برعهده بگیرد و امکان این‌که جامعه ایران در شرایط فعلی بار دیگر به‌سمت فردی با مشروعیت مبتنی بر احساسات برود، بسیار بعید است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    احمدی نژاد و همکارانش =الفا تحه ایران .....حتمآ بفرمائید .جهان منتظر مدیریت جهانی شماست.