ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باب دیلن به مراسم اهدای جایزه نوبل نمی‌رود

باب دیلن نوبل ادبی را با بی‌میلی پذیرفت. حضور یا غیاب او در استکهلم هم بحث‌برانگیز بود. آهنگساز سرشناس آمریکایی اما سرانجام تصمیمش را گرفت: مایلم اما نمی‌توانم.

باب دیلن، برنده جایزه نوبل ادبیات، برای دریافت جایزه خود در ماه دسامبر به استکهلم سفر نخواهد کرد. آکادمی سوئد روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر / ۲۶ آبان خبر داد که دیلن در نامه‌ای به تاریخ ۱۵ نوامبر این موضوع را اعلام کرد.

باب دیلن، نخستین خواننده و آهنگسازی است که موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات می‌شود.

آکادمی سوئد یا فرهنگستان سوئد وظیفه انتخاب برنده جایزه نوبل در رشته ادبیات را برعهده دارد.

آکادمی سوئد اعلام کرد: «او (باب دیلن) آرزو داشت که بتواند شخصاً جایزه نوبل را دریافت کند اما متأسفانه وظایف دیگر این امر را ممکن نساختند.»

آکادمی ضمن احترام به تصمیم دیلن افزوده است: «او تأکید کرده که به دریافت جایزه نوبل ادبیات افتخار می‌کند.»

باب دیلن، خواننده، آهنگساز، شاعر و نویسنده آمریکایی، ۱۳ اکتبر / ۲۲ مهر از سوی کمیته نوبل برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۶ شناخته شد. پس از آن دیلن حدود دو هفته در این‌باره سکوت کرد و بعد در گفت‌و‌گو با روزنامه بریتانیایی «تلگراف» اعلام کرد که «اگر امکان‌پذیر باشد» برای دریافت جایزه نوبل ادبی به استکهلم سفر می‌کند.

آکادمی سوئد گفته است: «این‌‌که یک برنده جایزه نوبل نتواند برای دریافت جایزه به استکهلم سفر کند غیرمعمول است اما استثنایی نیست.»

تاکنون برندگان نوبل دیگری هم بوده‌اند که به دلایل مختلف در مراسم اهدای جایزه حضور نیافته‌اند. دوریس لسینگ، هاوارد پینتر، و یا الفریده یلینک از آن جمله‌اند. آلیس مونرو، نویسنده کانادایی نیز که در سال ۲۰۱۳ برنده نوبل ادبیات شد به دلیل بیماری در مراسم اهدای جایزه نتوانست شرکت کند.

باب دیلن، نخستین خواننده و آهنگسازی است که موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات می‌شود. آکادمی نوبل به دلیل «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» مهم‌ترین جایزه ادبی جهان را به باب دیلن اهدا کرد.

برخی ‌ترانه‌های دیلن مانند «بزرگراه ۶۱»، «دیدار دوباره»، «بلوند بر بلوند»، «آقای تمبورین من»، «چون یک خانه‌به‌دوش» و «دمیدن در باد» به تاریخ موسیقی جهان راه یافته‌اند. دیلن پیش از این جوایز پولیتزر، گرمی، گلدن گلوب و پولار را هم از آن خود کرده است.

به‌شکل سنتی برندگان جایزه نوبل در هفته قبل از اهدای جایزه سخنانی در این‌باره ایراد می‌کنند. جایزه نوبل ادبیات شامل یک سند می‌شود که از آن به‌عنوان دیپلم نوبل یاد می‌کنند و بر روی آن مبلغ هشت میلیون کرون سوئد، معادل ۸۱۰ هزار یورو، ثبت شده است.

این‌که از چه طریقی باب دیلن این سند را دریافت خواهد کرد هنوز روشن نیست.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.