ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درختان دره مرادبیک همدان را قطع کردند

تخریب باغ‌های همدان ادامه دارد. این بار باغ دیگری در انتهای کوی استادان و مسیر جاده قدیم دره مرادبیک که نزدیک به یک هکتار مساحت داشت توسط مالک خصوصی نابود شد.

تخریب باغ‌های همدان ادامه دارد. این بار باغ دیگری در انتهای کوی استادان و مسیر جاده قدیم دره مرادبیک که نزدیک به یک هکتار مساحت داشت توسط مالک خصوصی نابود شد.

قطع دره مراد بیک همدان ـ عکس از حسین زندی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، حسین زندی، فعال محیط زیست و دبیر پویش پاسداری از میراث طبیعی و فرهنگی در استان همدان گفت این رویداد صبح روز چهارشنبه ۲۶ آبان رخ داد. او در محل شاهد سه کامیون ۱۸ چرخ پر از تنه درخت، یک دستگاه جرثقیل در حال بارگذاری درخت‌ها و بیش از ۱۵ کارگر مشغول به کار بود.

مدیریت فضای سبز شهری همدان اعلام کرده که درختان این باغ به درخواست مالک و با مجوز کمیسیون ماده ۷ بریده شده و مجوز برای احیاء دوباره باغ صادر شده است.

کمیسیون ماده ۷ مربوط به قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها می‌شود و طبق این قانون شهرداری موظف است برای صدور پروانه ساختمانی در عرصه‌های با مساحت بیش از ۵۰۰ مترمربع که در محدوده شهر واقع است بر اساس نظر کمیسیون فوق عمل کند. ترکیب این کمیسیون شامل یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورا، یک نفر به انتخاب شهردار و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز می‌شود.

حسین زندی می‌گوید: «پرسش اساسی این است کدام یک از درختان و باغ‌های مشجر همدان که با مجوز یا بدون مجوز نابود شده دوباره احیاء و باز زنده‌سازی شده است؟»

به‌گفته او در دوره‌های گذشته بیشتر باغ‌هایی را که با این بهانه نابود کردند تبدیل به برج‌های تجاری و مسکونی شده است.

همدان در طول چهار سال گذشته شاهد نابودی چندین باغ بوده است، از جمله باغ و عمارت تاریخی ذوالریاستین، باغ بدیع‌الحکما، باغ و عمارت جواهری و چندین باغ بزرگ و کوچک دیگر که از این میان باغ بدیع‌الحکما بیش از شش هکتار مساحت داشت.

اداره حفاظت محیط زیست و اعضای شورای شهر همدان گفته‌اند درختان قطع‌شده در جاده قدیم دره مرادبیک خشک بوده‌اند و خطر افتادن آن‌ها بر اثر وزش بادهای شدید بر روی خودروها و اشخاص عبوری می‌رفت اما حسین زندی این ادعا را خلاف واقعیت می‌داند و می‌گوید هیچ یک از درختان این باغ خشک نبوده و هنوز برگ درختان را می‌توان روی آن‌ها دید.

در ایران هر سال دست‌کم ۴۰۰ هزار هکتار زمین حاصلخیز دچار فرسایش می‌شود. ایران در ۳۰ سال اخیر شش میلیون هکتار جنگل را از دست داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.