ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شینزو آبه: به ترامپ اعتماد دارم

رییس جمهوری منتخب آمریکا فقط با نخست‌وزیر ژاپن دیدار نکرد. رای‌زنی درباره ایران، ژاپن، روسیه و چین و رابطه آمریکا با اسرائیل در مرکز توجه دونالد ترامپ قرار گرفته است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا برای نخستین بار با رهبر یک کشور جهان ملاقات و گفت‌و‌گو کرد. شینرو آبه، نخست‌وزیر ژاپن پس از دیدار و گفت‌و‌گو با دونالد ترامپ در نیویورک از رییس جمهوری منتخب آمریکا به عنوان فردی قابل اعتماد یاد کرد. این ملاقات در برج ترامپ، دفتر مرکزی سازمان ترامپ اتفاق افتاد و ۹۰ دقیقه هم به درازا کشید.

شینزو آبه و دونالد ترامپ در نیویورک: «فضای گرم و صمیمانه»

فضای گرم و صمیمانه

برآورد نخست‌وزیر ژاپن از ملاقاتش با رییس جمهوری منتخب آمریکا مثبت بود. آبه در جمع خبرنگاران گفت: «اطمینان دارم که آقای ترامپ توانایی مدیریت دارد و من اعتماد زیادی به او پیدا کردم.»

او به محتوای گفت‌و‌گوها اما اشاره‌ای نکرد. در همین حد که: «فضا گرم و صمیمانه» بوده است.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش با سخنانی درباره عدم ضرورت پایگاه‌ نظامی آمریکا در ژاپن، نگرانی‌هایی در این کشور به وجود آورده بود. ترامپ پیشنهاد داده بود که ژاپن صاحب کلاهک‌های هسته‌ای و بمب اتم بشود و توانایی نظامی‌اش را ارتقا دهد.

توافق تجارت آزاد آسیا پاسیفیک که با هدف محدود کردن بازارهای چین ایجاد شده یکی دیگر از موضوعات مورد اختلاف است. ترامپ مایل است توافق یاد شده را به هم زند.

دوست حقیقی اسرائیل

سفیر اسرائیل در ایالات متحده آمریکا هم یکی دیگر از مقامات بلندپایه بود که به دیدار دونالد ترامپ شتافت. رون درمر از رییس جمهوری منتخب آمریکا به عنوان «دوست حقیقی اسرائیل» یاد کرد.

از سوی دیگر ترامپ برای مشورت پیرامون سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا به دیدار هنری کیسینجر، دیپلمات ۹۳ ساله آمریکایی رفت. کیسینجر در فاصله بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ که انقلاب ایران به وقوع پیوست، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بود.

در این گفت‌و‌گو ترامپ درباره چین، اتحادیه اروپا، روسیه و ایران با کیسینجر مشورت کرد.

هنری کیسینجر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طرفداران دونالد ترامپ نبود.

میت رامنی، مخالف سرسخت برجام

در این میان نام میت رامنی، از مخالفان سرسخت برجام برای تصدی پست پرطرفدار وزارت خارجه آمریکا مطرح شده است.

فرماندار سابق ایالت ماساچوست و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ درباره توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران گفته بود: «ایران حامی اقدامات تروریستی در منطقه و جهان است. این توافق به ایران این امکان را می‌دهد که به چنین فعالیت‌هایی ادامه دهد. درعین حال، توافق هسته‌ای این امکان را برای ایران فراهم می‌کند تا فناوری هسته‌ای را در فردو و مکان‌های دیگر دنبال کند و درنتیجه توانمندی هسته‌ای خودش را پیشرفته تر کند. از این منظر، این توافق بد است.»

قرار است که ترامپ و رامنی به زودی، احتمالاً شنبه یا یکشنبه ۱۹ و ۲۰ نوامبر با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

رامنی نیز از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که احتمالاً مایکل فلین، مدیر پیشین اداره اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، پست مشاور امنیت ملی را به دست می‌آورد. فلین که یک افسر بلندپایه است، از مخالفان سیاست‌های اوباما در عراق و سوریه بود. او بر این نطر بود که ایران از این سیاست‌ها نفع می‌برد و نفوذش در عراق و سوریه روزافزون می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • akbar

    nﺁﻳﺎ ﻓﺎﺷﻴﺴﺖ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﻨﺪ?ﺩﺭ ﺩﻭﺭاﻥ ﻫﻴﺘﻠﺮ ,ﮊاﭘﻦ اﺯ ﻣﺘﺤﺪﻳﻦ ﻓﺎﺷﻴﺴﺖ ﻫﺎ ﺑﻮﺩ.ﺭﻭﺯﻱ ﻳﻜﻲ اﺯ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻫﺎﻱ ﻫﻴﺘﻠﺮ اﺯ اﻭ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﺪ"ﺑﻌﺪ اﺯ ﻓﺘﺢ اﺭﻭﭘﺎ"و ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﺎ ﮊاﭘﻦ ﭼﻪ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﻛﺮﺩ?ﻫﻴﺘﻠﺮ ﺑﻪ اﻭ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ"ﻓﻌﻼ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ اﺣﺘﻴﺎﺝ ﺩاﺭﻳﻢ ﻭﻟﻲ ﺑﺮاﻱ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺩاﺭﻡ"ﺣﺎﻻ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﻳﺪ ﺗﺮاﻣﭗ ﺑﺎ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺎﺭﻱ ﺧﻮاﻫﺪ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻫﻴﺘﻠﺮ ﻣﻲ ﺧﻮاﺳﺖ ﺑﺎ ﮊاﭘﻨﻲ ﻫﺎ ﻛﻨﺪ