ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش درخواست پناهندگی شهروندان ترکیه به آلمان

از ماه ژانویه تا اکتبر سال جاری چهار هزار و ۴۳۷ تن از شهروندان ترکیه در آلمان تقاضای پناهندگی کرده‌اند. آلمان در سال جاری به‌شکل کم‌سابقه‌ای ۲۰ هزار پناهجو را اخراج کرده است.

وزارت خارجه آلمان گفته بود کسانی که در ترکیه به دلایل سیاسی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند می‌توانند در آلمان درخواست پناهندگی سیاسی کنند. اکنون رسانه‌های آلمان می‌گویند شمار پناهجویان ترکیه‌ای در آلمان از ماه ژانویه تا اکتبر سال جاری چهار هزار و ۴۳۷ تن بوده است. آلمان در سال جاری به‌شکل کم‌سابقه‌ای ۲۰ هزار پناهجو را اخراج کرده است.

عکس از آرشیو

بنا به گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های آلمان، در سال ۲۰۱۵ تقاضای پناهندگی تنها یک هزار و ۷۶۷ شهروند ترکیه در آلمان ثبت شده بود.

افزایش شمار پناهجویان ترکیه‌ای در آلمان به‌ویژه در هفته‌های اخیر چشمگیر بوده است. آن‌ها از طریق اینترنت درخواست پناهندگی خود را ثبت کرده‌اند تا بتوانند در یکی از ایالت‌های آلمان اجازه اقامت بگیرند.

دولت ترکیه از کودتای نافرجام ماه ژوئیه تاکنون به فشار خود بر نیروهای مخالف شدت بی‌سابقه بخشیده است. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر در ارتش، ادارات، دستگاه قضائی و امنیتی از کار اخراج و یا معلق شده‌ و صدها نفر نیز بازداشت شده‌اند.

در اوایل ماه اکتبر یک نماینده وزارت کشور آلمان از درخواست پناهندگی سه دیپلمات ترک در آلمان خبر داد. جان دوندار، سردبیر سابق روزنامه «جمهوریت» که به اتهام افشای دستگاه امنیتی ترکیه زندانی شد و سپس در دادگاه به پنج سال و نیم محکوم گردید نیز در آلمان به‌سر می‌برد.

اخراج ۲۰ هزار پناهجو از آلمان

از سوی دیگر شمار پناهجویان اخراج‌شده از آلمان در سال جاری میلادی به بالاترین میزان خود در ۱۰ سال گذشته رسید.

بنا بر آمار پلیس آلمان، تا پایان ماه سپتامبر ۱۹ هزار و ۹۱۴ متقاضی پناهندگی در این کشور، اخراج شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال به ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر برسد.

در طول سال گذشته میلادی در مجموع ۲۱ هزار پناهجو از آلمان اخراج شده بودند.

سه‌چهارم پناهجویانی که از آلمان اخراج شده‌اند از کشورهای آلبانی، کوسوو، صربستان، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین و مونتنگرو هستند. تعداد پناهجویان اخراج‌شده از این کشورها تا پایان ماه سپتامبر ۱۴ هزار و ۵۲۹ نفر بود.

همچنین شمار پناهجویان سوری که از آلمان اخراج شده‌اند ۴۲۶ نفر است که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

اخراج پناهجویان افغان نیز افزایش داشته است. در کل سال گذشته ۱۷۸ تن از پناهجویان افغان اخراج شده بودند در حالی که تا پایان ماه سپتامبر شمار آن‌ها ۱۹۹ نفر بود. بیشتر آن‌ها یا به یک کشور دیگر اروپا و یا به کشور سوم فرستاده شدند.

روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۷ نوامبر / ۲۷ آبان، دولت آلمان اعلام کرد که قصد دارد ۱۲ هزار پناهجوی افغان را اخراج کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.