ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان برای مقابله با «پ‌ک‌ک» از ناتو کمک خواست

اردوغان در نشست ناتو در استانبول بار دیگر اتحادیه اروپا را به‌دلیل «کوتاهی در مقابله با فعالان کرد» مورد انتقاد قرار داد. او از ناتو خواست تا در مبارزه با «گروه‌های تروریستی» به ترکیه یاری رساند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از هم‌پیمانان خود در ناتو درخواست کرد که در نبرد با «تمام گروه‌های تروریستی»، به‌ویژه علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) از ترکیه بیشتر حمایت کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیش از این نیز اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داده بود که قاطعانه در مقابل پ‌ک‌ک نمی‌ایستد.

رجب طیب اردوغان روز دوشنبه یکم آذر / ۲۱ نوامبر در نشست ناتو در استانبول بار دیگر اتحادیه اروپا را متهم ساخت که در قلمرو خود با فعالان کرد مخالف دولت ترکیه مدارا می‌کند.

اردوغان گفت: «کسانی که مردد رفتار می‌کنند دیر یا زود خود گرفتار این [تروریسم] خواهند شد.»

او افزود: «ما نمی‌توانیم بپذیریم که اعضای پ‌ک‌ک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاملاً آزادانه رفت و آمد کنند و تصاویر رهبر خود را در راهروهای پارلمان اروپا نشان دهند.»

رئیس جمهوری ترکیه پیش از این نیز اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داده بود که قاطعانه در مقابل پ‌ک‌ک نمی‌ایستد. اتحادیه اروپا نیز دولت ترکیه را متهم می‌کند که در مبارزه با پ‌ک‌ک همه سیاستمداران کرد را مورد هدف قرار داده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌ویژه بازداشت صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع کردها و دستگیری چندین شهردار طرفدار کردها در منطقه جنوب شرق این کشور را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

اتحادیه اروپا همچنین از رفتار دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه با وابستگان فتح‌الله گولن، واعظ مذهبی ساکن آمریکا انتقاد می‌کند. ترکیه گولن را متهم اصلی کودتا می‌داند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو همبستگی این پیمان نظامی با ترکیه در مورد کودتا را اعلام کرد و گفت این «حق» ترکیه است که علیه کودتاگران اقدام کند. با این حال او افزود که ترکیه اقدامات خود را باید چارچوب حاکمیت قانون انجام دهد.

استولتنبرگ در سخنرانی خود به سربازان ترکیه که پس از کودتا در کشورهای عضو ناتو درخواست پناهندگی داده‌اند، اشاره‌ای نکرد.

اردوغان پیشتر ناتو را از اعطای حق پناهندگی به پرسنل ارتش خود پرهیز داده بود اما دبیرکل ناتو گفته بود این ناتو نیست که درباره پناهندگی تصمیم می‌گیرد بلکه کشورهای عضو آن هستند که باید در این‌باره تصمیم‌گیری کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.