ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موسوی اردبیلی به کُما رفت

موسوی اردبیلی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ رئیس دیوان عالی کشور و عالی‌ترین مقام دستگاه قضایی بود. دوران او از نظر صدور احکام قضایی شدید برای مخالفان و شکنجه و کشتار آنان در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌نظیر است.

حال آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی وخیم است. به گزارش ایرنا، او که دیروز (یکشنبه، ۳۰ آبان) از قم به تهران منتقل شده و در بیمارستان لاله بستری شده است، به گفته جواد حاجی میراسماعیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران دچار انسداد روده است، و چون به کما رفته عمل او ممکن نیست. درجه هوشیاری او ۳ از ۱۵ گزارش شده است. موسوی اردبیلی ۹۱ سال دارد. او از چهره‌های اصلی اطراف خمینی بوده است.

اوایل دهه ۱۳۶۰، در اوج شکنجه و کشتار زندانیان: موسوی اردبیلی در حال بازدید از زندان اوین. اسدالله لاجوردی، دادستان انقلاب و رئیس زندان اوین هم در عکس حضور دارد.
اوایل دهه ۱۳۶۰، در اوج شکنجه و کشتار زندانیان: موسوی اردبیلی در حال بازدید از زندان اوین. اسدالله لاجوردی، دادستان انقلاب و رئیس زندان اوین هم در عکس حضور دارد.

موسوی اردبیلی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ رئیس دیوان عالی کشور و عالی‌ترین مقام دستگاه قضایی بود. دوران او از نظر صدور احکام قضایی شدید برای مخالفان و شکنجه و کشتار آنان در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌نظیر است. او در مورد نقش خود در کشتارهای دهه ۱۳۶۰ همواره سکوت کرد.

موسوی اردبیلی پس از مرگ خمینی به قم رفت، صاحب دانشگاهی به اسم "مفید" شد و به مقام آیت‌اللهی با درجه مرجعیت رسید و در مواردی از ساز و کار امور در تهران به نحوی ملایم انتقاد کرد.

پی‌نوشت ۱

به نوشته سایت "فرارو" در روز ۲ آذر، «پزشک معالج آیت‌الله موسوی اردبیلی از بهبود شرایط جسمانی این مرجع تقلید خبر داد». بنابر این گزارش او از کما بیرون آمده است.

عکس زیر دیدار خامنه‌ای از موسوی اردبیلی را در صبح روز سه‌شنبه، ۲ آذر نشان می‌دهد:

پی‌نوشت ۲

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.