ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک عضو بلندپایه القاعده در حملات هوایی آمریکا کشته شد

به‌گفته پنتاگون ابو افغان المصری، یکی از رهبران القاعده در یک حمله هوایی آمریکا در شمال غرب سوریه کشته شد. این رویداد جمعه گذشته رخ داده است.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید یکی از رهبران شبکه تروریستی القاعده به نام ابو افغان المصری در جریان یک حمله هوایی آمریکا در سوریه کشته شد. این حمله روز جمعه ۱۸ نوامبر / ۲۸ آبان در شمال غرب سوریه و با هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) صورت گرفته است.

ابو افغان المصری با گروه‌های تروریستی در کل خاورمیانه ارتباط داشت

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه شب ۲۲ نوامبر / ۲ آذر به‌وقت اروپا، ضمن اعلام این خبر گفت: « ابو افغان المصری پیش از آن‌که در سوریه با گروه‌های مسلح همکاری کند ابتدا در افغانستان با القاعده همراه شد.»

او افزود که این مسئول بلندپایه القاعده «مدت‌های طولانی زیر نظر آمریکا قرار داشت».

به‌گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، المصری زاده مصر بود و با گروه‌های تروریستی در جنوب غرب آسیا نیز تماس داشت.

حملات هوایی آمریکا و متحدانش در سوریه بیش از هر گروهی «دولت اسلامی» (داعش) را هدف خود قرار می‌دهند با این حال با حضور بیشتر القاعده و هم‌پیمانانش در ماه‌های اخیر در سوریه، این گروه‌ها نیز بیش از پیش هدف نیروهای آمریکایی قرار گرفته‌اند.

برخلاف داعش، القاعده تاکنون تلاش نکرده است تا در سوریه مناطقی را تحت کنترل خود در آورد.

ابو افغان المصری با گروه‌های تروریستی در کل خاورمیانه که مسئول حملات به نیروهای آمریکایی در افغانستان و حملات تروریستی در غرب نیز هستند، ارتباط داشت.

وزارت دفاع آمریکا در ماه اکتبر نیز اعلام کرده بود که در یک حمله هوایی در نزدیکی شهر ادلب سوریه، یکی دیگر از اسلام‌گرایان تندرو به نام احمد سلامه مبروک را کشته است.

سلامه مبروک که از او با نام ابو فرج یاد می‌شد نیز اهل مصر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.