ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس جمهوری کلمبیا و رهبر فارک پیمان صلح جدید را امضا می‌کنند

دولت کلمبیا و چریک‌های گروه فارک می‌خواهند فردا (پنج‌شنبه ۲۴ نوامبر / ۴ آذر) پیمان صلح جدید را که مورد تجدیدنظر قرار گرفته امضا کنند.

دولت کلمبیا و چریک‌های گروه فارک می‌خواهند فردا (پنج‌شنبه ۲۴ نوامبر / ۴ آذر) پیمان صلح جدید را که مورد تجدیدنظر قرار گرفته امضا کنند.

رئیس جمهوری کلمبیا (راست) و رهبر فارک در مهرماه توافقنامه نخست خود را با حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و چند تن از رهبران کشورهای آمریکای لاتین امضا کرده بودند.

آن‌طور که هیئت‌های مذاکره‌کننده دو طرف اعلام کرده‌اند، خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا و رودریگو لوندونیو رهبر فارک، در سالن تئاتر کولونِ بوگوتا، پایتخت کلمبیا، این پیمان را امضا خواهند کرد.

دو طرف گفته‌اند این پیمان صلح پایدار و مستحکم را برای کلمبیا به ارمغان خواهد آورد. کنگره کلمبیا نیز باید پیمان صلح جدید را تصویب کند.

رئیس جمهوری کلمبیا و رهبر فارک پیش از این در مهرماه توافقنامه نخست خود را در شهر کارتاخنا با حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و چند تن از رهبران کشورهای آمریکای لاتین امضا کرده بودند. اما توافقنامه نخست با مخالفت اپوزیسیون دولت روبه‌رو شد و در همه‌پرسی دوم اکتبر / ۱۱ مهر با اکثریت شکننده از سوی مردم کلمبیا رد شد. با این حال رئیس جمهوری کلمبیا اعلام کرد که همه تلاش خود را خواهد کرد تا این صلح نهایی شود.

خوان مانوئل سانتوس که به‌دلیل پیشبرد مذاکرات صلح با فارک برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۱۶ شد، پس از همه‌پرسی، آتش‌بس با فارک را تمدید کرد.

دو طرف بار دیگر مذاکرات خود را برای تهیه یک توافقنامه جدید آغاز کردند و سرانجام شنبه ۲۲ نوامبر/  ۱۲ آبان، اومبرتو د لا کاله، رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت و ایوان مارکز، مذاکره‌کننده ارشد فارک در هاوانا به توافق رسیدند.

درگیری‌های نظامی فارک و نیروهای دولتی کلمبیا از سال ۱۹۶۴ تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار کشته در بر داشته است. همچنین در این مدت بیش از پنج میلیون نفر آواره شده‌اند.

فارک، قدرتمندترین گروه چپ با مشی مسلحانه در کلمبیا به‌شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.