ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاليباف: آن‌ها که مکتب ايرانی و جمهوری ايرانی می‌خواهند دچار تحجر هستند

<p>شهردار تهران گفت جمهوری ايرانی و مکتب ايرانی مانند دو لبه قيچی تحجر و انفعال هستند که اگر به حرکت درآيند رابطه حکومت دينی و مردم را از هم قطع می&zwnj;کنند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری مهر محمدباقر قاليباف که شب گذشته در قم صحبت می&zwnj;کرد &laquo;تحجر و انفعال&raquo; را دو آسيب جدی جمهوری اسلامی دانست و گفت: &laquo;بزرگ&zwnj;ترين خطری که متوجه ماست اين است که اگر تحجر و انفعال بر جامعه غلبه پيدا کنند حتمأ موجب توقف پيشرفت و توسعه عقلانيت دينی و به حاشيه رفتن ارزش&zwnj;ها می&zwnj;شود.&raquo;</p> <p><br /> وی افزود: &laquo;خطر تحجر خطری است که دين را از مدار جامعه خارج می&zwnj;کند و افراد متحجر بر اين باور هستند که نبايد جامعه در مدار دين باشد.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>شهردار تهران بدون اين&zwnj;که از کسی نام ببرد، مطرح کردن شعار &laquo;جمهوری ايرانی&raquo; و همچنين &laquo;مکتب ايرانی&raquo; را &laquo;نمونه&zwnj;ای از وجود تحجر و انفعال در جامعه&raquo; دانست و تأکيد کرد: &laquo;آن&zwnj;هايی که جمهوری ايرانی، مکتب ايرانی و فرهنگ ايرانی می&zwnj;خواهند بخشی از همين دو لبه تحجر و انفعال هستند.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>قاليباف با بيان اين&zwnj;که &laquo;ما کشورمان را دوست داريم و برای حفظ وطن جنگيديم&raquo; افزود: &laquo;ولی بايد توجه داشت که مسير انقلاب اسلامی در حوزه مکتب ايرانی نيست.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>وی جمهوری اسلامی ايران را متعلق به مکتب اسلام دانست و گفت: &laquo;هرگونه حرکت و کار در جمهوری اسلامی بايد در اين مدار و مسير باشد وگرنه در راستای اهداف انقلاب اسلامی نيستيم.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>شعار &laquo;جمهوری ايرانی&raquo; نخستين بار در وقايع پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری از سوی گروهی از مخالفان حکومت در اعتراضات خيابانی مطرح شد.</p> <p><br /> در پی طرح اين شعار بحث&zwnj;های مختلفی در سطح جامعه ايران و حتا در بين مخالفان جمهوری اسلامی درگرفت. برخی آن را نادرست ارزيابی می&zwnj;کردند و برخی آن را نوعی مخالفت با &laquo;جمهوری اسلامی&raquo; می&zwnj;دانستند.</p> <p><br /> شعار &laquo;مکتب ايرانی&raquo; نيز برای نخستين بار توسط اسفنديار رحيم&zwnj;مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهوری ايران در مراسم اختتاميه نخستين همايش ايرانيان خارج از کشور در تهران و در مردادماه سال جاری مطرح شد.</p> <p><br /> مشايی در اين همايش با بيان اين&zwnj;که &laquo;برخی&zwnj;ها از من خرده می&zwnj;گيرند که چرا نمی&zwnj;گويی مکتب اسلام و می&zwnj;گويی مکتب ايران&raquo;، گفت: &laquo;از مکتب اسلام دريافت&zwnj;های متنوعی وجود دارد اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مکتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مکتب ايران را به دنيا معرفی کنيم.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>اين اظهارات رئيس دفتر محمود احمدی&zwnj;نژاد با واکنش شديد گروهی از روحانيان و مقامات حکومتی، از جمله چند تن از نمايندگان اصول&zwnj;گرای مجلس ايران قرار گرفت.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

شهردار تهران گفت جمهوری ايرانی و مکتب ايرانی مانند دو لبه قيچی تحجر و انفعال هستند که اگر به حرکت درآيند رابطه حکومت دينی و مردم را از هم قطع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر محمدباقر قاليباف که شب گذشته در قم صحبت می‌کرد «تحجر و انفعال» را دو آسيب جدی جمهوری اسلامی دانست و گفت: «بزرگ‌ترين خطری که متوجه ماست اين است که اگر تحجر و انفعال بر جامعه غلبه پيدا کنند حتمأ موجب توقف پيشرفت و توسعه عقلانيت دينی و به حاشيه رفتن ارزش‌ها می‌شود.»

وی افزود: «خطر تحجر خطری است که دين را از مدار جامعه خارج می‌کند و افراد متحجر بر اين باور هستند که نبايد جامعه در مدار دين باشد.»
 

شهردار تهران بدون اين‌که از کسی نام ببرد، مطرح کردن شعار «جمهوری ايرانی» و همچنين «مکتب ايرانی» را «نمونه‌ای از وجود تحجر و انفعال در جامعه» دانست و تأکيد کرد: «آن‌هايی که جمهوری ايرانی، مکتب ايرانی و فرهنگ ايرانی می‌خواهند بخشی از همين دو لبه تحجر و انفعال هستند.»
 

قاليباف با بيان اين‌که «ما کشورمان را دوست داريم و برای حفظ وطن جنگيديم» افزود: «ولی بايد توجه داشت که مسير انقلاب اسلامی در حوزه مکتب ايرانی نيست.»
 

وی جمهوری اسلامی ايران را متعلق به مکتب اسلام دانست و گفت: «هرگونه حرکت و کار در جمهوری اسلامی بايد در اين مدار و مسير باشد وگرنه در راستای اهداف انقلاب اسلامی نيستيم.»
 

شعار «جمهوری ايرانی» نخستين بار در وقايع پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری از سوی گروهی از مخالفان حکومت در اعتراضات خيابانی مطرح شد.

در پی طرح اين شعار بحث‌های مختلفی در سطح جامعه ايران و حتا در بين مخالفان جمهوری اسلامی درگرفت. برخی آن را نادرست ارزيابی می‌کردند و برخی آن را نوعی مخالفت با «جمهوری اسلامی» می‌دانستند.

شعار «مکتب ايرانی» نيز برای نخستين بار توسط اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران در مراسم اختتاميه نخستين همايش ايرانيان خارج از کشور در تهران و در مردادماه سال جاری مطرح شد.

مشايی در اين همايش با بيان اين‌که «برخی‌ها از من خرده می‌گيرند که چرا نمی‌گويی مکتب اسلام و می‌گويی مکتب ايران»، گفت: «از مکتب اسلام دريافت‌های متنوعی وجود دارد اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مکتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مکتب ايران را به دنيا معرفی کنيم.»
 

اين اظهارات رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد با واکنش شديد گروهی از روحانيان و مقامات حکومتی، از جمله چند تن از نمايندگان اصول‌گرای مجلس ايران قرار گرفت.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>کل مطلب قالیباف اراجیف است. وقتی دانشگاههای ما برای هر بزی که پست سیاسی دارد مدرک دکتری صادر می کنند نتیجه اش همین اراجیف می شود که به عنوان مثلا روشنفکر تحویل مردم بیچاره می شود. مردم شریف وفرهیخته عوام به حساب می آیند و گوساله ها خواص.</p>

  • کاربر مهمان

    <p>قالیباف را کم داشتیم تا در مسابقه وقاحت از دیگر مسئولان جمهوری اسلامی پیشی گیرد! این چون می بیند که مشایی را ممکن است برای دوره دیگر مثلا ریاست جمهوری آماده کنند، اکنون چنین حرفهایی میزند تا هم به او حمله کرده باشد و هم برای آخوند خامنه ای چاپلوسی کند، تا شاید شانسش را افزایش دهد. ولی آیا برگشتن به قوانین 1400 پیش عربهای (بقول خودعربها) دوره جاهلی، پیشرفت است ولی این که ملتی بخواهد با نام خود در چارچوب مصالح و حقوق خود زندگی کند آیا میشود تحجر؟! حیا و شرف مثقالی چند؟!<br /> تهران - شهروند درجه سه</p>

  • کاربر مهمانMike

    <p>این احمق هم حالا ادم شده.</p>