ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار عفو بین‌الملل درباره احتمال شکنجه شدن و بدرفتاری با آتنا دائمی

سازمان عفو بین‌الملل بازداشت توأم با خشونت آتنا دائمی، فعال حقوق زنان و فعال حقوق بشر مخالف اعدام را محکوم کرد و نسبت به احتمال شکنجه شدن و بد رفتاری با او هشدار داد.

سازمان عفو بین‌الملل بازداشت توأم با خشونت آتنا دائمی، فعال حقوق زنان و فعال حقوق بشر مخالف اعدام را محکوم کرد و نسبت به احتمال شکنجه شدن و بد رفتاری با او هشدار داد.

عکس از آرشیو

این سازمان مستقل حقوق بشری در واکنش به بازداشت آتنا دائمی با صدور اطلاعیه‌ای او را زندانی عقیده دانست و رفتار صورت گرفته با او را ناگوار خواند.

فیلیپ لوتر، پژوهشگر و مسئول بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به بازداشت آتنا دائمی، با ابراز نگرانی از وضعیت او، خواستار آزادی بی‌قید و شرطش شد: «ما نگران برخوردهای خشونت‌آمیز، شکنجه شدن و بدرفتاری با آتنا دائمی هستیم. او به دلیل فعالیت‌های صلح‌طلبانه‌اش در زمینه مبارزه با اعدام و حمایت از حقوق زنان، به سادگی هدف برخورد مقام‌‌های قضایی جمهوری اسلامی قرار گرفته است.»

آتنا دائمی، فعال مدنی، برای اجرای حکم حبس هفت ساله خود روز شنبه ششم آذر ماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

او چند ساعت پیش از بازداشت در یک پست فیس بوکی نوشته بود که صبح روز گذشته از یک تلفن بدون نام و نشانی از خواب بیدار شده و پاسخ نداده است. چند ساعت بعد دوباره با او تماس گرفته‌اند و گفته‌اند از دادگاه انقلاب برای اجرای حکم احضاریه فرستاده‌اند اما برگشت خورده است و پرسیده‌اند آیا آدرس عوض شده است با نه.

فردی که تماس گرفته، سپس با گرفتن نشانی جدید گفته که احضاریه را مجدد ارسال می‌کند اما آتنا دائمی پیش از این اتفاق بازداشت شده است:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج به رفتار مامورین زندان در تحریک بی مورد مردم در “بیمارستان رجایی شهر کرج” برای حمله به یک زندانی بیمار اهل سنت به شدت معترض هستند. این زندانیان علیرغم جو امنیتی زندان در این رابطه بیانیه ای منتشر کرده اند و در آن ضمن توضیح آنچه گذشت خواستار رسیدگی به این واقعه شده اند. در قسمتی از این بیانیه آمده است “در رسانه ها همه از گوانتانامو و رعب و وحشت و نقض حقوق بشری که در آن هست حرف میزنند بی خبر از اینکه نمونه این گوانتاناموها و نمونه های بدتر از آن در اینجا هم وجود دارد.”به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مامورین اعزام زندان رجایی شهر کرج که مسئولیت حفاظت از زندانی اعزام شده به بیمارستان را بر عهده داشتند، سلیمان پیروتی مرد۴۷ ساله ای که پدر سه دختر است ، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر که به دلیل دومین سکته قلبی در بیمارستان بستری بود را بعنوان “داعشی” به مردم حاضر در بیمارستان معرفی کردند! و آنان را تحریک کردند که “هر کاری دوست دارند” با این زندانی بیمار که با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود انجام دهند. این مامورین با باز کردن درب اتاق به شهروندان تحریک شده اجازه دادند به این زندانی آسیب بزنند. گزارش شده بعضی از شهروندان آب دهان به این زندانی انداختند و بعضی نیز او را مضروب کرده اند.!!