ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مخالفت وزارت اطلاعات با آزادی نازنين خسروانی»

<p>قرار وثيقه نازنين خسروانی، روزنامه&zwnj;نگار زندانی در تهران که قرار بود آزاد شود از ۳۰۰ ميليون تومان به ۶۰۰ ميليون تومان افزايش يافت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران به نقل از منبعی که نامش فاش نشده، گفته است وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران با آزادی نازنين خسروانی &laquo;مخالفت&raquo; کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر اين گزارش، نوزدهم بهمن قاضی در جلسه دادگاه، علت مخالفت با آزادنشدن خسروانی را &laquo;احتمال فرار وی از کشور&raquo; اعلام کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال نازنين خسروانی در دادگاه گفته است برای خروج از کشور گذرنامه ندارد. وی افزوده اگر قصد فرار از کشور را داشت مدت&zwnj;ها برای آن فرصت داشته اما تصميمش حضور در ایران است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر افزوده &laquo;مقامات دادستانی از خانواده خسروانی خواسته بودند که با رسانه&zwnj;ها در مورد پرونده دستگيری اطلاع&zwnj;رسانی نکنند اما علی&zwnj;رغم سکوت رسانه&zwnj;ای، نازنين خسروانی بار ديگر راهی زندان شد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نازنين خسروانی جهار&zwnj;شنبه ١۲ آبان&zwnj;ماه ٨٩ بازداشت شد. مأموران امنيتی پس از تفتيش منزل، وی را بازداشت کرده و کامپيوتر و وسايل شخصی&zwnj;&zwnj;اش را نيز با خود بردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران، پنجم دی&zwnj;ماه گذشته اتهام اين روزنامه&zwnj;نگار را &laquo;اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام&raquo; اعلام کرد.<br /> <br /> نازنين خسروانی پيش&zwnj;تر در روزنامه&zwnj;های اصلاح&zwnj;طلب بهار، دوران امروز، سرمايه، کارگزاران و سرمايه که همگی توقيف شده&zwnj;اند، کار می&zwnj;کرد. وی در يک سال گذشته هيچ&zwnj;گونه فعاليت مطبوعاتی نداشت.<br /> <br /> پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، ده&zwnj;ها روزنامه&zwnj;نگار در اين کشور بازداشت و به حبس محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين&zwnj;المللی در زمينه دفاع از آزادی رسانه&zwnj;ها است، ششم آبان&zwnj;ماه ٨٩ با انتشار بيانيه&zwnj;ای اعلام کرد که &laquo;سرکوب بی&zwnj;وقفه مطبوعات، چهره واقعی رژيم تهران است.&raquo;<br /> <br /> &nbsp;</p>

قرار وثيقه نازنين خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی در تهران که قرار بود آزاد شود از ۳۰۰ ميليون تومان به ۶۰۰ ميليون تومان افزايش يافت.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به نقل از منبعی که نامش فاش نشده، گفته است وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران با آزادی نازنين خسروانی «مخالفت» کرده است.

بنا بر اين گزارش، نوزدهم بهمن قاضی در جلسه دادگاه، علت مخالفت با آزادنشدن خسروانی را «احتمال فرار وی از کشور» اعلام کرده است.

با اين حال نازنين خسروانی در دادگاه گفته است برای خروج از کشور گذرنامه ندارد. وی افزوده اگر قصد فرار از کشور را داشت مدت‌ها برای آن فرصت داشته اما تصميمش حضور در ایران است.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر افزوده «مقامات دادستانی از خانواده خسروانی خواسته بودند که با رسانه‌ها در مورد پرونده دستگيری اطلاع‌رسانی نکنند اما علی‌رغم سکوت رسانه‌ای، نازنين خسروانی بار ديگر راهی زندان شد.»

نازنين خسروانی جهار‌شنبه ١۲ آبان‌ماه ٨٩ بازداشت شد. مأموران امنيتی پس از تفتيش منزل، وی را بازداشت کرده و کامپيوتر و وسايل شخصی‌‌اش را نيز با خود بردند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، پنجم دی‌ماه گذشته اتهام اين روزنامه‌نگار را «اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام» اعلام کرد.

نازنين خسروانی پيش‌تر در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بهار، دوران امروز، سرمايه، کارگزاران و سرمايه که همگی توقيف شده‌اند، کار می‌کرد. وی در يک سال گذشته هيچ‌گونه فعاليت مطبوعاتی نداشت.

پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، ده‌ها روزنامه‌نگار در اين کشور بازداشت و به حبس محکوم شده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در زمينه دفاع از آزادی رسانه‌ها است، ششم آبان‌ماه ٨٩ با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد که «سرکوب بی‌وقفه مطبوعات، چهره واقعی رژيم تهران است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>خوب معلومه, شما یه نگاهی به خانم بندازین و بعد قضاوت کنین که اوناهائ یکه به زهرا کاظمی رحم نکردن حالا میذارن این خانم به این مفتی ها از دستشون در بره؟ </p>