ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«موافقت شورای نگهبان با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی در انتخابات»

پس از برگزاری چندین جلسه مشترک بین شورای نگهبان و كارشناسان وزارت كشور، شورای نگهبان توصیه کرده که در انتخابات آتی از دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رأی استفاد شود.

وزارت کشور اعلام کرد که تأییدیه استفاده از دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی در انتخابات را از شورای‌ نگهبان گرفته است.

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، دوشنبه ۸ آذر خبر داد که چندین جلسه مشترک بین كارشناسان وزارت كشور و شورای نگهبان برای انجام انتخابات تمام الكترونیک برگزار شده است.

به‌گفته سامانی، استفاده آزمایشی از دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی در انتخابات سال ۱۳۹۴ «نتایج بسیار خوب و مثبتی» داشت، و به همین دلیل وزارت کشور توانست تأییدیه شورای نگهبان را برای استفاده از این دستگاه‌ها در کل شعبه‌های اخذ رأی دریافت کند.

سامانی گفت: «شورای نگهبان نه تنها این امر را تأیید کرده بلکه توصیه كرده است كه این دستگاه‌ها در تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور استفاده شود.»

سخنگوی وزارت کشور معتقد است که با دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی از اخذ رأی تکراری و رأی دادن با شناسنامه دیگران و به‌طور کلی از هر گونه تخلف انتخاباتی «به‌طور کامل» پیشگیری می‌شود.

سامانی در همین حال گفت: «برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات منوط به استفاده از فن‌آوری‌های نوین در دو مبحث احراز هویت رأی‌دهندگان و اخذ و شمارش آرا است كه با بهره‌گیری از سه ابزار محقق خواهد شد.»

او این ابزارها را «دستگاه احراز هویت مورد استفاده مجریان، دستگاه احراز هویت مورد استفاده ناظران شورای نگهبان و دستگاه اخذ رأی» عنوان کرد.

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت: «درباره صندوق‌های الکترونیکی اخذ رأی هم مصمم هستیم که تأییدیه‌های شورای نگهبان را اخذ کنیم تا بتوانیم گام نهایی را در برگزاری انتخابات تمام الکترونیک برداشته باشیم.»

موضوع سلامت انتخابات در ایران بارها زیر سئوال رفته است. این مسئله به‌ویژه در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ مورد چالش قرار گرفت که با اعلام محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان پیروز انتخابات، منجر به اعتراضات گسترده اجتماعی شد که ماه‌ها ادامه داشت.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناهید

    من نمیخوام رای بدم. فقط میخوام شناسنامه ام مهر بخوره تا در آینده برای گزینش شغل و اینا مشکل نداشته باشم. فقط میخوام همینجوری یه کاغذ بندازم تو صندوق. اگه اینترنتیش کنن که دیگه نمیشه