ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آموزش پوشاندن آثار خشونت خانگی در تلویزیون مراکش

تلویزیون دولتی مراکش، برنامه‌ای نشان داده که در آن به زنان آموزش داده می‌شود که چطور با آرایش جای کبودی ناشی از خشونت خانگی را روی صورت خود بپوشانند.

تلویزیون دولتی مراکش دو روز پیش از روز جهانی منع خشونت علیه زنان، برنامه‌ای نشان داده که در آن به زنان آموزش داده می‌شود که چطور با آرایش جای کبودی ناشی از خشونت خانگی را روی صورت خود بپوشانند.

پخش این برنامه با واکنش وسیع کاربران در توئیتر و شبکه های اجتماعی روبه رو شد. مرکز عالی ارتباطات صوتی و تصوری مراکش توماری را در اعتراض به این شبکه تلویزیونی منتشر کرده است.

این شبکه تلویزیونی در واکنش به اعتراضات از پخش این برنامه عذرخواهی کرده و در بیانیه خود نوشته که «پخش این برنامه نامناسب بوده و با توجه به حساسیت موضوع خشونت علیه زنان، یک اشتباه سردبیری در مورد آن روی داده است.»

یک تحقیق که در داخل مراکش انجام شده، نشان می دهد که ۶۲.۸ درصد زنان این کشور تجربه شکلی از خشونت را در زندگی داشته‌اند.

سال گذشته سازمان عفو بین‌الملل از این کشور خواست که قوانین خود را در مورد خشونت علیه زنان تقویت کند. با این حال تاکنون اصلاحاتی در این زمینه انجام نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • س ب ا

    در مورد خشونت، همیشه طرفدارن به اصطلاح حقوق زنان، از خشونت علیه زنها می گویند، اما نمی گویند این خشونت از برای چیست؟ ایا مردها جنون دارندو از زدن زنها لذت می می برند.نه! مردی زنی بزند، حداقل چیزی اتفاق می فاتد عشق و علاقه زن از دست میدهد. مردهایی خشونت دست میزنند خود قربانی هستند. اغلب بیماری روحی دارند. انها از بحران اقتصادی و اجتماعی در خود فروپاشیده اند. حال زنی بداخلاق و بددهن و یا حتی بی عاطفه وبی وفا هم باشد و متاسفانه بسیاری موارد زنها رازها و زندگی خصوصی همسری نزد همسایه و فمیل برملا میکنند و ابروی مرد میبرند/ این اخری از رایج ترنی بداخلاقی زنهاست که مردها بسیار خشمگین میکند/ هیچ جیز به اندازه خیانت وبی وفایی مردها دیوانه نمی کند!دیگر برای یک مرد جهنم می شود. مردها ر خلاف تصور، هیچگاه علاقه ای به خشونت علیه زنها ندارند و یک مرد تمام سعی اش میکند که رضایت همسرش بدست اورد، ولی با دوران مدرن و بهم ریختن نقش و تمایل زنها باری گرفتن ریاست در خانه و تبدیل مرد به ذلیل و برده تمام عیار مردهایی هم دیگر تحمل نمیکنند. ما در خانه ها مردسالاری نداریم، یا زن همس رو مراهم است و یا زن سلار است. چیز به نام مردسالار ی در خانه نیست. اغلب مردها زن ذلیل بدبخت هستند. این داستان و فیم ها برای فروش است / مردسالاری یک افسانه است.

  • س ب ا

    بدیهی است خشونت و بداخلاقی هیچ توجیهی ندارد. اما زن های مسلمان اساس در اثر ترویج فمنیسم، سوراخ دعا گم کرده اند! انها بدون در نظر داشت واقعایت جامعه، بیخودی در هر جا و هر کرای حاضر می شوند و خودشان در معرض خطر قرار میدهند. زنها و بخصو دختران چوان و مجردهایشان، براحتی هر شغلی با کمترین مزد قبول میکنند که ضمن ضربه زدن به اشتغال مردان ، خود درمعرض خطر قرار میدهند. در برخی مواقع تا 80-90 دردص از این دختران وزنان سواستفاده جنسی میشود و مزد انها نمیدهند.