ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمود صادقی: برای جلوگیری از ملتهب شدن فضا به دادسرا رفتم

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ایران که پس از اقدام مأموران امنیتی برای بازداشت‌اش خود به دادسرا مراجعه کرد، گفت حضورش در دادسرا داوطلبانه و برای کاهش التهاب فضا بود.

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ایران که پس از اقدام مأموران امنیتی برای بازداشت‌اش خود به دادسرا مراجعه کرد، گفت حضورش در دادسرا داوطلبانه و برای کاهش التهاب فضا بود.

اقدام دادستانی برای بازداشت محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در روزهای اخیر جنجال‌برانگیز شد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمود صادقی گفت: «با وجود این‌که رویه شکایت را غیرقانونی می‌دانم، به‌دلیل جلوگیری از ملتهب شدن فضا و به‌‌صورت داوطلبانه در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدم.»

این نماینده تهران روز سه‌شنبه ۹ آذر به دادسرای فرهنگ و رسانه رفت.

او در چهار مورد تفهیم اتهام شده است: «شکایت نماینده کاشان، بورسیه‌ها، اظهارنظر درباره یاشار سلطانی و همچنین سئوال از وزیر اقتصاد درباره حساب‌های بانکی رئیس قوه قضائیه».

محمود صادقی به دلیل درخواست شفاف شدن موضوع حساب‌های بانکی رئیس قوه قضائیه و اظهار نظرهایش درباره یاشار سلطانی، افشا‌کننده فساد معروف به «املاک نجومی» شهرداری تهران، و همچنین غیرقانونی دانستن بورسیه‌ها، تحت فشار قرار گرفت و در پی آن جواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان و آران و بیدگل از او به اتهام نشر اکاذیب و تشویش افکار عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران شکایت کرد.

وکیل محمود صادقی، برادرش محسن صادقی است و او نیز در دادسرا نسبت به شیوه صدور حکم بازداشت موکلش اعتراض کرده و گفته است این اقدام باید از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس صورت می‌گرفت.

مخالفان دستور دادستانی برای بازداشت محمود صادقی، می‌گویند تشخیص این‌که یک نماینده مجلس اقدامی غیرقانونی انجام داده باشد با هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است و این هیئت پس از بررسی می‌تواند درخواست اقدام از سوی قوه قضائیه بکند.

شامگاه یکشنبه هفتم آذر مأموران امنیتی برای دستگیری محمود صادقی به محل سکونت او رفتند اما حضور مردم مانع دستگیری او شد. صادقی عصر دوشنبه هشتم آذر اعلام کرد که با پیگیری مسئولان حکم جلب‌اش «منتفی شده است» اما عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از او خواست تا خود را معرفی کند.

محمود صادقی می‌گوید در دادسرا به مسئولان گفته است در مورد هیچ کدام از پرونده‌های شکایت، موضوع به‌صورت قانونی ابلاغ نشده است. او گفت پس از ابلاغ به‌صورت قانونی درباره موارد اتهام توضیح خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sfsfds

    صادقی خجالت بکش اون همه مردم اومدن در خونتون حمایتت کردن چرا رفتی واقعا که

  • IRAN

    مردم گول نخورید.اینها سیاه بازی این حکومت فاسد شیاد ریاکار دزد جنایتکاره. کسی که شورای نگهبان تاییدش میکنه یعنی یکی مثل خودشون. اینها برای داغ کردن بازار انتخابات آینده ست. مار خودشو نیش نمیزنه.سر همشون توی یک آخوره.

  • asdasdad

    ... صادقی تو اندازه احمدی نژاد هم نبودی با این که مملکت رو چاپید نرفت دادگاه میگفت نمیام صادقی این همه فیلمای عارفانه مسخره نگا نکن احساساتی بشی باید بجنگی و بزنی

  • مرغابی

    صرف نظر از عمل صادقی که درست بوده یا غلط بوده ( که قطعا از نظر بنده غلط بوده) بعد از رفتن وی به دادسرا مشخص شد که بر خلاف ادعای دادستانی اتهامات وارده به وی مربوط به قبل از دوران نمایندگی و شاکی خصوصی نبوده و کاملا مربوط به همین موضوع قوه قضایی بوده

  • واسلام

    صادقی در حالی که قلبا اعتقاد داشته این کار غیرقانونی بوده و مردم هم ازش حمایت کردند و توی اون شب سرد از نقاط مختلف تهران و حتی ایران خودش رو درب منزلش رسوندند تا ازش حمایت کنند با اینکارش به بدعت آشکار و نقض صریح قانون اساسی توسط قوه قضاییه گردن نهاده و راه را برای بدعت های بعدی این قوه فاسد هموار کرده است در حالی که اگر مقاومت میکرد قطعا به نتایج خوبی میرسیدیم و دست مقامات فاسد قضایی از دست درازی به حریم ملت برای همیشه کوتاه میشد صادقی با اینکارش به تمام مردمی که بهش رای دادند و ازش حمایت کردند خیانت کرد

  • گورجه

    این ها نميخواهند صدایی در مجلس باشد که دزدی ها و خیانت ها را آشکار کند. آدمهای ساکن و خنثی میخواهند که که مشکلی برای اعمال کثیفشان ایجاد نشود.