ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات اعتراضی ده‌ها هزار مسلمان در جاکارتا

فرماندار مسیحی جاکارتا مخالفانش را متهم کرده بود که از قرآن به‌عنوان ابزار انتخاباتی سوء‌استفاده کرده‌اند. هزاران مسلمان به خیابان‌ها آمده و خواهان بازداشت او شده‌اند.

در یک گردهمایی بزرگ در جاکارتا، پایتخت اندونزی، بار دیگر بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مسلمانان علیه فرماندار مسیحی شهر دست به تظاهرات زدند. «باسوکی تجاهاجا پورناما»، فرماندار جاکارتا درباره استفاده ابزاری از قرآن در کارزار انتخاباتی اظهارنظر کرده بود. شرکت‌کنندگان در تظاهرات خواهان برکناری و بازداشت او شدند.

مسلمانان معترض فرماندار جاکارتا به «توهین به مقدسات» متهم می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات که جمعه ۲ دسامبر / ۱۲ آذر برگزار شد دومین حرکت اعتراضی مسلمانان علیه فرماندار جاکارتا است. مسلمانان اندونزیایی ۴ نوامبر / ۱۴ آبان‌ماه نیز تظاهراتی را علیه پورناما از مسجد «استقلال»، بزرگترین مسجد جاکارتا به سمت کاخ ریاست جمهوری برگزار کردند و خواهان استعفای فرماندار پایتخت به دلیل «توهین به قرآن» شدند. پس از تظاهرات نخست بود که دستگاه قضائی اعلام کرد پرونده‌ای را برای بررسی احتمال «توهین به مقدسات» علیه فرماندار جاکارتا گشوده است.

در تظاهرات روز جمعه مسلمانان، ۲۰ هزار مأمور پلیس حضور داشتند. سخنگوی پلیس از مسالمت‌آمیز برگزار شدن این تظاهرات خبر داد و شمار شرکت‌کنندگان در آن را بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد، در حالی‌که رسانه‌ها از حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این حرکت اعتراضی گزارش داده‌اند.

پورناما چند ماه پیش در کارزار انتخاباتی برای گزینش فرمانداران مناطق مختلف اندونزی یکی از مخالفان خود را متهم کرده بود که برای مقابله با او آیات قرآن را تفسیر کرده است. فرماندار جاکارتا پس از آن تأکید کرد که قصد انتقاد از قرآن را نداشته بلکه منظورش تنها انتقاد از رقیب انتخاباتی خود بوده است.

انتخابات فرمانداران مناطق مختلف اندونزی قرار است سال آینده میلادی برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.