ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان کره جنوبی با استیضاح رئیس جمهوری این کشور موافقت کرد

رسوایی مالی، رئیس جمهوری کره جنوبی را به پارلمان کشاند. اپوزیسیون درخواست استیضاح او را کرد و مردم همچنان در اعتراضات خیابانی خواهان کناره‌گیری او هستند.

اپوزیسیون کره جنوبی به‌طور رسمی طرح استیضاح پارک گون هه، رئیس جمهوری این کشور را درخواست و پارلمان با آن موافقت کرد.

پارک گون هه، رئیس جمهوری کره جنوبی

پارلمان کره جنوبی روز شنبه با اکثریت آرا به استیضاح رئیس جمهوری رأی مثبت دادند. ۱۷۱ نماینده از ۳۰۰ نماینده پارلمان کره جنوبی با این استیضاح موافقت کردند.

با این حال اپوزیسیون برای موفقیت به آرایی از صفوف دولت نیاز دارد.

تصمیم‌گیری در این‌باره روز جمعه ۹ دسامبر / ۱۹ آذر در پارلمان صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهوری کره جنوبی از هفته‌ها پیش به‌دلیل یک رسوایی مالی زیر فشار قرار دارد. این رسوایی به اتهام فساد علیه دوست نزدیک او چوی سون شیل مربوط می‌شود. پارک گون هه این دستیار نزدیک خود را برای پست نخست‌وزیری نامزد کرده ‌بود. خانم چوی ۶۰ ساله متهم شده که با استفاده از نفوذ سیاسی خود شرکت‌های کره جنوبی از جمله شرکت سامسونگ را به اهدای ۶۸ میلیون دلار به بنیادهای ورزشی و فرهنگی تحت نظارت او وادار کرده‌ است. او هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد.

«استعفا بده!» شعار مردم معترض علیه رئیس جمهوری کره جنوبی در اعتراضات خیابانی

در هفته‌های گذشته چندین تظاهرات بزرگ علیه رئیس جمهوری کره جنوبی در سئول و چند شهر دیگر برگزار شده است. این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

خانم پارک هفته گذشته گفت: «من مسئله کناره‌گیری‌ام را به تصمیم پارلمان درباره کوتاه کردن دوران ریاست جمهوری‌ام واگذار می‌کنم.»

چنان‌چه پارلمان با کناره‌گیری رئیس جمهوری موافقت کند دادگاه قانون اساسی نیز باید آن را تأیید کند که این روند نزدیک به شش ماه طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nasheas

    واقعا" گریه داره , الان از خودتان سوال میکنید چرا ؟ خانم رییس جمهور کره جنوبی به‌ دلیل یک رسوایی مالی زیر فشار قرار دارد که استعفا بدهد ,آنهم به اتهام فساد علیه دوست نزدیکش , اما توی این مملکت امام زمانی و جمهوری اسلامی از رهبر گرفته تا روسای جمهوری , ریِیس قوه قضاییه !!!!!؟؟؟؟/جناب آقای شهردار و .............. البته نه به خاطر دوستشان , بلکه خودشان که هر روز از این باغ اختلاسی دیگر میرسد , به به عجب خر تو خری