ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی: هیچ کدام از حساب‌های بانکی قوه قضائیه شخصی نیست

یک نماینده مجلس اتهام اختلاس به قوه قضائیه را «حرف ضدانقلاب» دانست و رئیس مجلس ایران نیز از برادر خود صادق لاریجانی دفاع کرد و این اتهام را تنها یک «سوء تفاهم» خواند.

رئیس مجلس ایران به دفاع از برادر خود، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، برخاست و اتهام اختلاس در قوه قضائیه را رد کرد.

علی و صادق لاریجانی، رؤسای مجلس و قوه قضائیه ایران

به‌گزارش «خانه ملت»، در نشست علنی روز یکشنبه، ۱۴ آذرماه مجلس، محمد دهقان، نماینده اصول‌گرا، اتهام اختلاس در قوه قضائیه را «دروغ بزرگ درباره رئیس قوه قضائیه» عنوان کرد و گفت: «تعجب می‌کنم که در مجلس با انگیزه‌های سیاسی رئیس قوه قضائیه را متهم می‌کنند.»

او افزود: «نباید از تریبون مجلس به رئیس یکی از قوا دروغ نسبت داده شود و حرف ضدانقلاب و شبکه‌های ضدانقلاب در خانه ملت بازگو شود.»

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب، چندی پیش در سخنانی در مجلس بر موضوع دخل و تصرف وثیقه‌های زندانیان توسط صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه انگشت گذاشته بود و به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد گفته بود که باید بنا به اصل ۵۳ قانون اساسی لیست کلیه دریافت‌های دولت در حساب خزانه‌داری بررسی شوند.

این نماینده مجلس به‌دلیل پیگیری‌هایش درباره «اختلاس در قوه قضائیه» در روزهای اخیر تحت پیگرد قضائی قرار گرفت و به دادسرا احضار شد. روز یکشنبه گذشته نیز مأموران امنیتی به منزل او رفتند تا بازداشت‌اش کنند اما با حضور گروهی از مردم و نمایندگان مجلس در برابر منزل او از این کار منصرف شدند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در پاسخ به سخنان محمد دهقان گفت با نمایندگانی که این موضوع را در مجلس مطرح کردند، از جمله محمود صادقی در این‌باره صحبت کرده و گفته است موضوع اختلاس در قوه قضائیه «صحیح نیست».

رئیس مجلس افزود: «هیچ کدام از حساب‌های مذکور، حساب شخصی نیست و من به این نمایندگان گفتم با اطلاع به شما اظهار می‌کنم که حساب‌ها شخصی نیست و حساب‌ها مربوط به قوه قضائیه است بنابراین سوء تفاهمی در جامعه به‌وجود نیامده است.»

علی لاریجانی افزود: «در ریاست جمهوری و دستگاه‌های دیگر نیز بودجه‌هایی وجود دارد و نمی‌توان گفت این بودجه‌ها به نام شخص است و موضوع بیان شده سوء تفاهم بود.»

«حساب‌های قوه قضائیه به نام شخص رئیس قوه قضائیه است»

این در حالی است که ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس، در گفت‌وگویی با وب‌سایت «کافه خبر» حساب‌های قوه قضائیه را به نام شخص رئیس قوه قضائیه دانسته بود.

ابوترابی گفته بود این موضوع به ۲۰ سال قبل، زمانی که محمد یزدی ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت بازمی‌گردد اما مشکلی که در آن زمان وجود داشت این بود که به‌رغم این‌که در این حساب‌ها پول بسیار زیادی در گردش بود، بانک‌ها به‌طور قانونی سودی بابت این حساب‌ها به قوه قضائیه نمی‌دادند. به همین دلیل محمد یزدی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، تقاضا کرد که نسبت به پرداخت سود برای حساب‌های مربوطه، اجازه لازم صادر شود و علی خامنه‌ای این مجوز را داد و «شورای پول و اعتبار» نیز آن را تصویب کرد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس افزود: «اما مشکل قانونی که در راستای اجرای این مصوبه وجود داشت، و آن این بود که، بانک‌ها نمی‌توانستند به حساب‌هایی که به نام قوه قضائیه است سود بدهند لذا پیشنهاد شد حساب‌ها به نام اشخاص حقیقی افتتاح گردد تا این مشکل نیز بر طرف شود. لذا از همان زمان این حساب‌ها به نام اشخاص حقیقی است تا این‌که از زمان [محمود هاشمی] شاهرودی (رئیس قوه قضائیه بعد از محمد یزدی)، تصمیم بر آن شد که حساب‌ها به نام رئیس قوه شود.»

صادق لاریجانی در روز سوم آذرماه جاری از حسن روحانی، رئیس جمهوری و برادرش علی لاریجانی انتقاد کرده بود که چرا از او در برابر اتهام اختلاس در قوه قضائیه دفاع نکرده‌اند.

او خطاب به حسن روحانی گفته بود: «نماینده‌ای از فراکسیون امید در مجلس که منتسب به شماست با کمال وقاحت از پشت تریبون مجلس که قطعاً پخش زنده هم بوده است، رئیس قوه قضائیه را متهم کرده که هزار میلیارد به حساب شخصی خود ریخته است؛ آیا شما در این‌جا وظیفه دفاع نداشتید و فقط نسبت به یک طیف خاص وظیفه دارید؟»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Iran

    امام زمان و 16 معصوم و سکینه و رقیه و ام کلثوم و ............. همه پول لازم دارند. بعلاوه، هزینه های زندگی خانواده هاشون در امریکا و اروپا خیلی بالاست. باید کثافت زد به دین و آیین ومذهبی که بکعده بیسواد دزد فاسد شیاد ریاکار دروغکوی جنایتکار دارند تبلیغشو میکنند. مقصر مردمندکه خرافه پرستند.

  • آسیب پذیر

    حساب های دولتی و عمومی و خصوصی همه اش مال امام زمان است. ولی چون ایشان غایب و متواری هستند همه اش در اختیار نایب بر حقشان، سید علی اف است. ایشان هم چون ولی امر مطلق هستند هر جور دلشان خواست در دارایی هایی ملت فتنه گر دخل و تصرف میکند یا به هرکس خواست می بخشد. میدانید سالانه چند میلیارد ها دلار هزینه دولت و ارتش سوریه و هزینه حفظ ارزش پول دولت برادر بشار اسد و حرم مطهر ایشان میشود؟ هزینه نگهداری سید حسن نصراله و حکومت و سپاهش، هزینه بازسازی جنوب لبنان، پولهایی که به بیکاران غزه ای و لبنانی داده شده و میشود، هزینه ساخت و فعالیت کارخانه موشک سازی حلب میدانید چقدر شد ؟ هزینه ساخت گنبد ها و گلدسته های طلا و صحن و هتل و امکانات گسترده در نجف و سامرا و کربلا و ساخت مسجد در داخل و خارج کشور، هزینه حوزه های علمیه آخوندی و نهادها و بنیاد ها و سپاه و بسیج و سپاه قدس و هزینه های راهپیمایی های اربعین و غیره، بنیاد های بین المللی (؟!) حضرت علی اصغر ، غدیر ، اهل بیت ، تقریب مذاهب ، شفقنا و ... و موسسه آموزشی و پژوهشی(؟!) امام خمینی بریاست مصباح یزدی و .... ، هزینه های خارجیانی که از ولی امر مطلق(!) بعنوان طلبه و غیر آن مرتب پول میگیرند ، میدانید جقدر می شود ؟ اینها همه از برکات اسلام عزیز و بالاتر از آن از برکات این نظام مقدس و رهبُر معظم است . قدر بدانید. امام (ره) گفتند ما برای اقتصاد و ملت و کشور انقلاب نکردیم، ما برای مکتبمان انقلاب کردیم، اسلام هم باید آن جور باشد که مصلحت نظام ایجاب میکند ! گفتند برای حفظ اسلام دروغ و شرب خمر وهم واجب میشود. حفظ نظام اوجب واجبات است از حفظ اسلام هم واجب تر است . دوره آن پدر و پسر نیست که شما حقتان را بخواهید ! بفرمایش بنیانگذار این نظام پربرکت، این ملت مسلم و عاشق شهادت است ، هیچی نمی خواهد الا اینکه میگوید دعا کنید تا برای اسلام شهید شوم ! حفظ حکومت آقایان هم از حفظ اسلام واجبتر و اوجب واجبات است.

  • گورجه

    همگی با هم می خورند

  • یک جانباز وخانواده ی شهید جنگ

    احمق کسی است که از تاریخ عبرت نگیرد ، خیلی ها بودند از این قوم فاسد قدرتمندتر ، اما در تاریخ از نامشان اثری نیست و اگر هست جزو بدنام ترین ها یاد میشوند ، سخن من با ملت ایران است ، ای ایرانی غیرتت کجا رفته ؟ اموال تان را غارت کردند ، دین تان را به تمسخر گرفته اند ، ناموستان را تجاوز کرده اند ، فرزندانتان و پسرانتان که برای ایران شهید و معلول شده اند را خونشان را بر باد داده اند ، کجایید ، تا کی سکوت ؟؟؟؟ ای ملت و ای مردم ایران : اگر دشمن ترین دشمن ایران به ایران حمله کند ، کاری که مغول ها و عراقی ها بر ایران کردند ، دشمن با این کشور چه میکند ؟ بخدا سوگند جنایتی که اینان میکنند و کرده اند ، دشمنان این مرزو بوم نمیکنند . اقتصاد مان نابود شده ، کشاورزی مان نابود شده ، فرزندانمان یا بیکارند یا گوشه زندانند یا بیمارند و در بهترین حالت اگر اعدام نشوند معتادند ، کشورمان خشک و لمیزرع شده است . ای ایرانی من نه جزو گروهکی هستم و نه هوادار حزب و گروهی ، من یک جانباز جنگم که ۷ سال داوطلبانه برای حفظ خاک کشورم در میدان جنگ بودم که ایران و ملت ایرانم سربلند و ازاد باشند ، اما عزیزانم بخدا سوگند کشورمان نابود شده است حال اگر سکوت کنیم ، خیانت به فرزندانمان کرده ایم و نسل های اینده و در اینده ایی نزدیک باید فرزندانمان بردگی کشورهای عربی را بکنند ، کشور دست بی سوادان ، بی مسئولیتان ، دست خائنین و دزدان افتاده است ، همت کنید ، نه برای خودمان که برای عزیزانمان ف ما جانبازان و ازدگان همانطور که در جنگ از جانمان گذشتیم و معلول شدیم ، حال هم در صف جلو دوباره برای ایران و ایرانی از جانمان میگذریم ، بیایید صف به صف ، دست به دست همت کنیم و ایرانمان را بسازیم . انانی که سکوت میکنند دست کمی از جنایت این جنایتکاران ندارند ، جزو هر دین و مسلک و هر قوم و کیش هستید ایرانی هستید . برخیزید..............

  • حسن

    تاوطن فروشانی مانند تو وبرادرت حاکم بر ایران هستی وضعیت به همین صورت است..از پنجره مجلس بیرون را نگاه کن این مو سپیدانی که بعضی از آنها در سرمای سوزناک جلوی مجلس تجمع کرده اند معلمان بازنشسته ای هستند که یک چهارم خط فقر دریافتی دارند .این عزیزان حقی به گردن تو وبرادران عراقی دزدت ندارند چون الفبای مرام ومعرفت ونیکی وکمک به همنوع را ار آنها یاد نگرفته ای زیرا اگر اینچنین بود ذره ای غیرت داشتی که به اندازه یک زنگ تفربح مدرسه به میان آنان رفته دستهای چروکیده یکایک آنها بوسبده وپای درددل آنها مینشستی...من بازنشسته معلم در این مملکت غارت شده هستم ودرد ورنج سختی زندگی را با تمام وجود حس میکنم مانند تمامی همکارانم ......سفره من خالیست این درحالیست که میلیاردها دلار بپای قصاب سوریه میریزید وتو تصویب میکنی وتکبیر میگویی...رفاه من وخانواده ام دهها هزار کیلومتر آنطرف تر بپای حسن نصرالله وحوثی ها ربخته وتو تکبیر میگویی.......نفرتی که از تو برادرانت درجامعه است قابل بیان نییست اما سرتان را زیر برف کرده وبه خیال خامتان کسی شما را نمی بیند......شرمت باد که من معلم بازنشسته با سه فرزند تحصیلکرده بیکار وهمسر خانه دار هنوز یک چهارم خط فقر دریافتی دارم .....بیرون مجلس را امروز یکشنبه باید نگاه کنی تا معنی شرم وحیا را دریابی........