ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده شورشیان در حلب به شدت آسیب دیده است

یک فرمانده شورشیان سوری که به تازگی ریاست اتحاد نظامی در حلب را بر عهده گرفته بود، در جریان حملات مداوم دولت به مناطق تحت کنترل شورشیان، به شدت آسیب دید.

یک فرمانده شورشیان سوری که به تازگی  ریاست اتحاد نظامی در حلب را بر عهده گرفته بود، در جریان حملات مداوم دولت به مناطق تحت کنترل شورشیان، به شدت آسیب دید.

ارتش حلب تشکل واحدی است که همه گروه‌های مخالف ساکن حلب را برای مقابله با دولت متحد می‌کند

ابوعبدالرحمان نور فرماندهی کل «ارتش حلب» را هفته پیش بر عهده گرفت که روسیه آن را ادامه «جبهه النصره» وابسته به القاعده می‌داند. اما بنابر اعلام شورشیان، «ارتش حلب» تشکل واحدی است که همه گروه‌های مخالف ساکن حلب را برای مقابله با نیروهای دولتی متحد می‌کند.

ابوعبدالرحمان نور شنبه ۱۳ آذر/ سوم دسامبر زخمی شد.

«ارتش حلب» ابو عبدالرحمن نور را به عنوان فرمانده کل و ابوبشیر معاره را به عنوان فرمانده نظامی خود معرفی کرده بود.

حلب، یکی از کهن‌ترین شهرهای خاورمیانه در شمال سوریه واقع شده و زمانی بزرگ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سوریه بود. شهر حلب در نقطه سوق‌الجیشی و مهم بازرگانی در نیمه‌راه دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد.

شهر حلب از نیمه سال ۲۰۱۲ به جبهه اصلی جنگ داخلی سوریه تبدیل شده و اکنون از آن جز ویرانه‌ای باقی نمانده است.

از آن زمان حلب به دو بخش تقسیم شده است: بخش غربی در کنترل نیروهای دولتی است و بخش شرقی تحت تصرف شبه نظامیان مخالف دولت. نیروهای دولتی سوریه در روزهای اخیر حلقه محاصره خود را بر قسمت شرقی تنگ‌تر کرده‌اند. ارتش سوریه تا کنون موفق شده است که ۶۰ درصد مناطق تحت اختیار شورشیان در شرق حلب را تصرف کند.

آخرین اخبار از حلب

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.