ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکست راست‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اتریش

در یک رقابت تنگاتنگ رئیس‌جمهوری جدید اتریش انتخاب شد. الکساندر فان دِر بِلِن، رهبر پیشین حزب سبزهای اتریش، موفق شد نوربرت هوفر از حزب راست‌گرای آزادی را شکست دهد.

الکساندر فان دِر بِلِن، رهبر سابق حزب سبزهای اتریش با پیروزی بر نوربرت هوفر از حزب راست‌گرای آزادی، رئیس‌جمهوری جدید اتریش شد.

الکساندر فان در بلن، رئیس‌جمهوری جدید اتریش شد.

انتخابات ریاست جمهوری اتریش یکشنبه ۴ دسامبر / ۱۴ آذر برگزار شد و الکساندر فان دِر بِلِن موفق شد ۵۳,۶ درصد آرا را به‌دست آورد. نوربرت هوفر ۴۶,۴ درصد آرا را نصیب خود کرد.

حزب آزادی اتریش شکست خود در این انتخابات را پذیرفت. نوربرت هوفر در صفحه فیس‌بوک‌اش از طرفداران خود در انتخابات سپاسگزاری کرد. او نوشت «بسیار غم‌انگیز است که موفق نشدیم.»

هربرت کیکل، دبیرکل حزب آزادی نیز شامگاه یکشنبه پیروزی فان در بلن را به او تبریک گفت.

شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شهروند اتریشی از ۱۶ سال سن به بالا برای شرکت در این انتخاب فراخوانده شدند. تمام نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان از یک رقابت تنگاتنگ می‌دادند.

نوربرت هوفر از حزب راست‌گرای آزادی شکست خود را پذیرفت

الکساندر فان در بلن از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند و معرف سیاست بازتر اتریش در قبال پذیرش پناهجویان است. برخلاف او نوربرت هوفر مخالف پذیرش پناهجویان بود و اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار می‌داد.

در نظرسنجی‌های اخیر هوفر کمی از فان در بلن پیشی گرفته بود به همین دلیل این انتخابات مورد توجه کشورهای دیگر قرار داشت، به‌ویژه از آن رو که با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از احتمال موج جدید گرایش به نیروهای راست در کشورهای دیگر سخن می‌رفت.

انتخابات ریاست جمهوری اتریش پیش از این یک بار در تاریخ ۲۲ مه / ۲ خرداد برگزار و نتایج قطعی آن یکم ژوئن / ۱۲ خرداد اعلام شد. در آن زمان نیز الکساندر فان در بلن، ۵۰,۳ درصد آرا و نوربرت هوفر ۴۹,۷ درصد آرا را به خود اختصاص دادند. اما پس از اعلام نتایج نهایی، حزب آزادی اعلام کرد که رأی‌های پستی دستکاری شده‌اند. دادگاه قانون اساسی اتریش نیز پس از دو هفته تحقیقات گفت که در ۹۴ حوزه از ۱۱۷ حوزه رأی‌گیری قانون‌شکنی شده و ضمن باز شدن رأی‌های پستی زودتر از موعد مقرر، افرادی که صلاحیت نداشتند آرا را شمرده‌اند. به همین دلیل انتخابات ریاست جمهوری اتریش تکرار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.