ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: «توافق بد» با ایران را با ترامپ در میان می‌گذارم

نخست‌وزیر اسرائیل مذاکره درباره برجام را به زمانی موکول کرد که دونالد ترامپ وارد کاخ سفید شود. شهرک‌سازی در کرانه باختری و صلح در خاورمیانه هم یکی از موارد اختلاف است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در نشستی با جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که بعد از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به کاخ سفید برود، درباره توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران با او مذاکره و گفت‌و‌گو می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

نشست دو جانبه درباره شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و چشم‌انداز صلح در خاورمیانه شامگاه گذشته برگزار شد. بنیامین نتانیاهو از طریق ماهواره در نشست با جان کری شرکت کرده بود.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش بارها از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده است. او در یکی از مناظره‌های تلویزیونی‌اش با هیلاری کلینتون درباره برجام گفته بود:

« این یکی از افتضاح‌ترین توافق‌های تاریخ بود و من در ملاقاتی که با بنیامین نتانیاهو داشتم، فهمیدم که او از این توافق اصلاً خوشحال نبود.»

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که نتانیاهو در نشست‌اش با جان کری گفته است:

«اسرائیل متعهد شده که مانع از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای بشود. این تعهد همچنان پابرجاست و در آینده هم تغییر نخواهد کرد. خوشحالم که به زودی می‌توانم با پریزیدنت ترامپ درباره توافق بد هسته‌ای مذاکره کنم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا ۲۰ ژانویه وارد کاخ سفید می‌شود.

بنیامین نتانیاهو از مخالفان سرسخت برجام است. با این‌حال بعد از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران سکوت پیشه کرد و در مقابل، ایالات متحده آمریکا هم متعهد شد که به اسرائیل در طی ۱۰ سال آینده کمک‌های تسلیحاتی به ارزش ۳۸ میلیارد دلار عرضه کند.

یکی دیگر از موارد اختلاف بین دولت اوباما و نتانیاهو شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری‌ست. به رغم مخالفت ایالات متحده آمریکا، اسرائیل موفق شد در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما ۲۰ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری احداث کند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته بود اسرائیل می‌بایست بین شهرک‌سازی و صلح یکی را انتخاب کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گورجه

    ملت ايران بهای اعمال و عقاید کثیف خمینی نادان را می پردازند. این نتانیاهو شیطان صفت هم سوء استفاده میکند.