ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موفقیت فعالان محیط زیست: احداث خط لوله داکوتای شمالی متوقف شد

از ماه‌ها پیش هزاران فعال محیط زیست علیه احداث یک خط لوله نفتی در نزدیکی یک منطقه حفاظتی سرخپوستان بومی آمریکا در داکوتای شمالی اعتراض می‌کردند. اکنون آن‌ها خبر خوبی دریافت کرده‌اند.

احداث جنجال‌برانگیز خط لوله نفتی در ایالت داکوتای شمالی آمریکا دیگر ادامه نخواهد داشت. گروه عمرانی ـ مهندسی ارتش آمریکا اعلام کرد که به جای احداث خط لوله نفتی از منطقه حفاظتی سرخپوستان بومی باید راه‌های جایگزین دیگری مورد بررسی قرار گیرد. این تصمیم دولتی برای هزاران معترض یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

یکی از معترضان به احداث خط لوله نفتی با یک شاخه سرو در دست در نزدیکی سیم‌های خاردار منطقه حفاظت‌شده

علیه ساخت این خط لوله نفتی از ماه‌ها پیش اعتراضات گسترده‌ای چه در محل و چه در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت. معترضان بیش از هر چیز با آلودگی قریب‌الوقوع محیط زیست مخالف بودند. سرخپوستان بومی با طرح احداث این خط لوله نفتی اماکن مقدس و ذخیره آبی خود را مورد تهدید می‌دیدند. در این مدت بارها پلیس با معترضان درگیر شده بود.

جو- الن دارسی، معاون وزیر امور مدنی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای توضیح داد که پس از مذاکرات زیاد با قبیله سرخپوستان «سو» و پیمانکاران خط لوله نفتی روشن شد که هنوز کار بسیاری در پیش است و این با مشارکت کامل عمومی و بررسی گسترده ممکن است.

پیمانکاران خط لوله نفتی هنوز واکنشی نشان نداده‌اند. دیو آرچامبو دوم، رهبر قبیله سرخپوستان «سو» گفته است که قبیله‌اش و همه بومی‌ها از دولت باراک اوباما برای همیشه سپاسگزار خواهند بود و «جریان تاریخ اصلاح شد.»

ساخت این خط لوله نفتی پروژه‌ای چند میلیارد دلاری است. این خط لوله نفتی می‌بایست نفت را از میدان‌های استخراج نفت داکوتای شمالی به ایالت ایلینوی منتقل کند. طول این خط لوله نفتی ۱۹۰۰ کیلومتر خواهد بود. این خط لوله تا دریاچه اوهه به اتمام رسید اما از آن‌جا توسط ارتش آمریکا متوقف شد. دریاچه اوهه مخزن آبی رودخانه میسوری است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا به عنوان یکی از مدیران شرکت خط لوله نفتی «شرکای انتقال انرژی» سرمایه‌گذاری کرده است. پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ گفته بود که با ادامه پروژه خط لوله نفتی داکوتای شمالی تا پایان آن موافق است. پل رایان، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری‌خواهان، تصمیم دولت اوباما مبنی بر توقف احداث این خط لوله نفتی را مورد انتقاد قرار داد و نسبت به پایان دوره «رؤسای جمهور ضدانرژی» ابراز خرسندی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.