ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶ خانوار در کاخ سعد‌آباد زندگی می‌کنند

به گفته فرماندار شهرستان شمیرانات پرونده‌ای درباره سکونت افراد در کاخ سعد‌آباد در دستگاه قضایی تشکیل شده که آخرین مراحل خود را طی می‌کند و به زودی رأی قطعی صادر خواهد شد.

۱۶ خانوار در محدوده کاخ موزه سعد‌آباد زندگی می‌کنند. به گفته فرماندار شهرستان شمیرانات پرونده‌ای در این‌باره در دستگاه قضایی تشکیل شده که آخرین مراحل خود را طی می‌کند و به زودی رأی قطعی صادر خواهد شد.

کاخ سعد‌آباد در شمال تهران

عزت‌الله خان‌محمدی روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه به خبرگزاری فارس گفته است: «ما به دنبال آن هستیم که منازل سازمانی‌ای که موقت در اختیار این افراد بوده است، با توجه به این‌که این افراد در حال حاضر بازنشسته نیز شده‌اند، هر چه سریع‌تر تخلیه شود.»

بر اساس گفته‌های فرماندار شمیرانات در این مجموعه تاریخی در مجموع ۲۲ واحد سازمانی وجود دارد که شش واحد آن از سوی ساکنان تخلیه شده و ۱۶ خانوار هنوز در این کاخ سکونت دارند: «هنوز ۱۶ خانوار به صورت غیرقانونی در کاخ موزه سعد‌آباد ساکن هستند و دستگاه قضایی بزودی این پرونده را تعیین و تکلیف می‌کند.»

عزت‌الله خان‌محمدی:

 از مجموع ۱۱۰ هکتار مجموعه تاریخی کاخ‌موزه سعدآباد، سه هکتار در تصرف این افراد است. فارغ از این که مسئولان وقت که اجازه دادند این افراد در این مجموعه تاریخی سکونت داشته باشند، آیا این اختیار را داشته‌اند یا خیر، امروز همان نهادها اصرار دارند که این تخلف غیرمجاز باید هر چه سریع‌تر رفع تصرف شود و ورود ما نیز بنابر درخواست مسئولان حقوقی بوده است.

برای تخلیه واحد‌های سازمانی کاخ سعد‌آباد جلسه‌ای هم در شورای تأمین استان تهران برگزار شده و معاون دادستان هم به چند بار به این مجموعه رفته است.

مجموعه سعدآباد ۱۱۰ هکتار وسعت دارد و سند تمام آن که به عنوان کاخ‌موزه ثبت شده، به نام دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان نماینده دولت است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    آقای رادیو زمانه! میشه بفرمایید چرا "ملیجک معتاد" را از کامنت بنده حذف کردید؟ همه میدونند ولایتی معتاده! مقل اینه که شما لغت "بوی گند" را از جلوی کود انسانی حذف کنید، در ماهیت کود هیچ تاثیری نمیذاره. ---- زمانه: کاربر گرامی در بخش نظرات زمانه سعی ما بر این است که به هیچ گروه اقلیت یا حاشیه‌ای توهین نشود. به همین دلیل شما می‌توانید به سیاست مداران در قدرت فحش بدهید اما این فحش اگر گروه اقلیتی را تحقیر کند ما آن را منتشر نمی‌کنیم. به عنوان مثال اگر به اوباما بگویید احمق ما آن را منتشر می‌کنیم اما اگر به او فحش نژادی بدهید منتشر نمی‌کنیم. اگر به خامنه‌ای بگویید بی شعور ما این را منتشر می‌کنیم اما اگر به واسطه فحش به خامنه‌ای به معتادها هم فحش بدهید، بخش معتادها حذف خواهد شد چون آنها در حاشیه جامعه و از گروه هایی هستند که حقوق آنها پایمال می‌شود.

  • Iran

    مهمترینشون *** حزرت آغاست یعنی ولایتی! اینها باید به جهنم واصل بشند تا دست از بیت لمال و حرامخوری بکشند.

  • nader

    از هیچی نمیگذرند حتی کاخ شاه ؟!