ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال ورود شرکت‌های اروپایی به عرصه توسعه پالایشگاه‌های ایران

شاهرخ خسروانی، معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید برای ساخت و توسعه پالایشگاه‌های کشور با شرکت‌های خارجی از جمله کشورهای اروپایی مذاکره شده است.

شاهرخ خسروانی، معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید برای ساخت و توسعه پالایشگاه‌های کشور با شرکت‌های خارجی از جمله کشورهای اروپایی مذاکره شده است.

نگرانی اروپا از گام چهارم ایران به سمت خروج از برجام

شاهرخ خسروانی به‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که ایران تا کنون در این زمینه هفت تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های مختلف چینی، ژاپنی و کره‌ای بسته است و در حال حاضر با شرکت‌های اروپایی نیز در مذاکره است.

او گفت شرکت‌های اروپایی برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند و چنان‌چه هر مذاکره‌ای نهایی شود جزئیات آن اعلام خواهد شد.

معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سرمایه گذاری خارجی را فرآیند پیچیده‌ای دانست و گفت: «برخی از کشورهایی که قصد سرمایه‌گذاری دارند ضمانت‌های اجرایی مورد نظر را می‌خواهند تا امنیت سرمایه‌گذاری آن ها حفظ شود.»

روابط اقتصادی ایران و اروپا پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها گسترش یافت و ایران چندین قرارداد کلان با کشورهایی نظیر ایتالیا و فرانسه بست.

شورای اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۴ نوامبر / ۲۴ آبان سال جاری در بیانیه ۱۰ ماده‌ای خود از گسترش روابط با ایران استقبال کرد و گفت این اتحادیه «برای توسعه روابط خود با ایران، به‌گونه‌ای که سازگار با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باشد، تمایل دارد» و بر «تعهد راسخ خود» در پیشبرد توافق هسته‌ای تأکید می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین متعهد شده است که از «اجرای کامل و مؤثر برجام شامل لغو تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های مالی مرتبط با مسأله هسته‌ای و تعامل با بخش‌های خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه بانک‌ها به‌منظور رشد تجارت و سرمایه‌گذاری پشتیبانی کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.