ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار تاریخی نخست‌وزیر ژاپن از پرل هاربر آمریکا برگزار می‌شود

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در نظر دارد به‌عنوان اولین نخست‌وزیر این کشور در مراسم یادبود کشته‌شدگان بندر پرل هاربر آمریکا، شرکت کند. حمله ژاپن به پرل هاربر در جنگ جهانی دوم موجب ورود آمریکا به این جنگ شد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در نظر دارد به‌عنوان اولین نخست‌وزیر این کشور در مراسم یادبود کشته‌شدگان بندر پرل هاربر آمریکا، شرکت کند. حمله ژاپن به پرل هاربر در جنگ جهانی دوم موجب ورود آمریکا به این جنگ شد.

در ۷ دسامبر ۱۹۴۱ / ۱۶ آذر ۱۳۲۰، ارتش ژاپن به بندر پرل هاربر آمریکا حمله کرد. در این حمله ناوگان اقیانوس آرام آمریکا از جمله هفت رزمناو نابود و دو هزار و ۴۰۰ آمریکایی کشته شدند.

به‌گزارش رویترز، شینزو آبه روز دوشنبه ۵ دسامبر / ۱۵ آذر اعلام کرد که دیدارش از بندر پرل هاربر، واقع در جزایر هاوایی در همین ماه انجام خواهد شد.

این اقدام نخست‌وزیر ژاپن در پی دیدار باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ۲۷ مه / ۷ خرداد سال جاری از هیروشیما صورت می‌گیرد. دیدار اوباما از هیروشیما پس از گذشت تقریباً ۷۱ سال از بمباران اتمی این شهر توسط آمریکا انجام شد. اوباما نخستین رئیس جمهوری آمریکا بود که از این شهر دیدن کرد و یاد قربانیان انفجار اتمی را گرامی داشت.

به‌گفته ناظران، دو کشور با این اقدامات می‌خواهند نشان دهند که آشتی ژاپن و آمریکا در دوره پس از جنگ موفقیت‌آمیز بوده است. هر دو کشور امروز شریک امنیتی نزدیکی هستند.

ژاپن در تاریخ ۷ دسامبر ۱۹۴۱ /  ۱۶ آذر ۱۳۲۰ بدون اعلام جنگ به بندر پرل هاربر حمله کرد. در جریان این حمله دو هزار و ۴۰۰ آمریکایی کشته شدند. این حمله ژاپن موجب ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم شد.

شینزو آبه اولین نخست‌وزیری بود که با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا دیدار کرد. آبه پس از این دیدار فضای گفت‌وگو را «گرم و صمیمانه» توصیف کرد. او گفت: «اطمینان دارم که آقای ترامپ توانایی مدیریت دارد و من اعتماد زیادی به او پیدا کردم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.