ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست‌وزیر فرانسه استعفا داد

مانوئل والس با وجود مخالغان پرشمار و بخت اندکش، نامزدی ریاست جمهوری فرانسه را به نخست‌وزیری ترجیح داد. برنار کازنُوو به سمت نخست وزیری فرانسه منصوب شد.

مانوئل والس اعلام کرد که می‌خواهد از سوی حزب سوسیالیست فرانسه کاندیدای ریاست جمهوری این کشور شود. او اما با مخالفان پرشمارش  بخت چندانی برای پیروزی ندارد.فرانسوا اولاند، رپیس جمهوری فرانسه، برنار کازنُوو را به سمت نخست وزیری فرانسه منصوب کرد.

مانوئل والس، نخست‌وزیر مستعفی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷

نخست‌وزیر فرانسه، سه‌شنبه ۶ دسامبر استعفا داد. او رسماً اعلام کره بود که در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود نامزد می‌شود. فیگارو به نقل از او نوشته است:

«من می‌خواهم هر آنچه را که از دستم برمی‌آید برای فرانسه انجام دهم.»

اکنون که مانوئل والس، کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه شده است مطابق قوانین داخلی فرانسه، می‌بایست از نخست‌وزیری این کشور استعفا دهد.

فرانسوا اولاند، رپیس جمهوری فرانسه، برنار کازنُوو را به عنوان نخست وزیر فرانسه منصوب کرد. کازنُووا که تاکنون وزیر کشور فرانسه بوده است، در سه ماه باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تغییر عمده‌ای در هیأت وزیران نمی‌دهد.

کازانووا که ۵۳ سال دارد از آغاز ریاست جمهوری اولاند در دولت او حضور داشته است.

یکم دسامبر فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در یک سخنرانی تلویزیونی به طور غیر منتظره‌ای اعلام کرد که در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود. او اما هم‌زمان از کارنامه دوران ریاست جمهوری‌اش دفاع کرد و آن را رضایت‌بخش خواند. اولاند در خطابه تلویزیونی‌اش از کاخ الیزه گفت:

«از مه ۲۰۱۲ تاکنون تلاش کرده‌ام فرانسه را یک گام به جلو ببرم و موفق هم بوده‌ام. چه از نظر اجتماعی و چه به لحاظ مالی وضع فرانسه بسیار بهتر از زمانی‌ست که به عنوان رئیس جمهور برگزیده شدم.»

اولاند برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس اقلیمی سازمان ملل در پاریس و مبارزه با تروریسم را از جمله دستاوردهای دولتش برشمرد.

در آوریل ۲۰۱۷ انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار می‌شود.

فرانسوا فیون، نخست‌وزیر پیشین فرانسه در دوران ریاست جمهوری نیکلای سرکوزی در دور دوم انتخابات جناح میانه و راست فرانسه از رقیبش، آلن ژوپه پیشی گرفت. در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری فرانسه، فیون به عنوان نامزد جناح میانه و راست شرکت می‌کند.

فرانسوا فیون احزاب دست‌راستی را به اتحاد فراخوانده است. اما در بین احزاب چپ فرانسه اختلاف وجود دارد. جناح چپ حزب سوسیالیست فرانسه از مخالفان سرسخت مانوئل والس است. مخالفانش او را به جاه‌طلبی و ماجراجویی سیاسی متهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.