ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی شورای نگهبان: مدرک خرید و فروش صلاحیت‌ها را ارائه دهند

نخستین واکنش شورای نگهبان به ادعای نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره فساد نهادهای نظارتی: هرگاه مدرکی به قوه قضائیه یا شورای نگهبان ارائه دهند رسیدگی می‌کنیم.

عباس‌علی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سخنرانی محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی خواهان ارائه مدرک مستدلی شد که نمایانگر خرید و فروش میلیاردی صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی باشد.

محمود صادقی در میزگرد جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با فساد اقتصادی

محمود صادقی در سخنرانی‌اش در یک میزگرد به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر این مدعا را در میان آورده بود که بر اساس یک فایل صوتی، به یک نامزد انتخاباتی پیشنهاد شده که برای تأیید صلاحیتش دو میلیارد تومان پرداخت کند و سرانجام معامله با ۵۰۰ میلیون تومان سر گرفته است.

سخنگوی شوای نگهبان به خبرگزاری میزان گفته است:

«هر کس مدارکی دال بر وقوع تخلف دارد به مراجع دادگستری و مراکز نظارتی مراجعه کند و ما حاضریم در این زمینه کمک کنیم.»

کدخدایی همچنین به میزان گفته که پیش از این، محمود صادقی موضوع خرید و فروش صلاحیت‌ها را با او در مجلس در میان گذاشته بود:

«به او گفته بودم مدارکتان را به شورای نگهبان یا قوه قضائیه ارائه دهید اما تاکنون مدرکی داده نشده. ما هنوز از این مسئله استقبال می کنیم و درخواست من این است که اگر مدرکی دارند حتماً بفرستند تا رسیدگی شود.»

میزگرد جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با فساد اقتصادی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

میزگرد جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با فساد اقتصادی ۱۵ آذر در آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. قرار بود که احمد توکلی و یاشار سلطانی هم در این میزگرد شرکت کنند. به توکلی پیشنهاد داده بودند که به صلاحش است در میزگرد حضور نداشته باشد و یاشار سلطانی را هم از شرکت در میزگرد فساد اقتصادی منع کرده بودند. همچنین به رسانه‌ها و صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم اجازه نداده بودند از این میزگرد خبر و گزارش تهیه کنند.

در بخشی از میزگرد دانشگاه صنعتی امیر کبیر، محمود صادقی درباره فساد در نهادهای نظارتی جمهوری اسلامی گفته بود:

متولیان قانون خودشان باید ملتزم به قانون باشند، به قول پروین اعتصامی حد به گردن داری و حد می‌زنی؟ فایل صوتی داریم که به کاندیدایی پیشنهاد دادند، دو میلیارد [تومان] بدهد تا تایید صلاحیت شود که درنهایت به ۵٠٠ میلیون [تومان] راضی شد.‌نمی‌دانم آن کاندیدا پول را داد یا نه ولی تأیید شد اما رأی نیاورد.»

محمود صادقی پیش از این از وزیر اقتصاد خواسته بود درباره حساب‌های شخصی صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه توضیح دهد. دادستانی سپس شبانه حکم جلب او را صادر کرد، اما با تجمع گروهی از مردم مقابل منزل او، مقامات امنیتی از بازداشت شبانه نماینده مجلس صرف‌نظر کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.