ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: حکومت‌ها را ساقط نمی‌کنیم

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در سخنرانی قدردانی‌اش، سیاست نظامی آمریکا را شرح داد:تمرکز بر مبارزه با تروریسم و چشم‌پوشی از تلاش برای تغییر حکومت‌ها.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به شهرهای گوناگون سفر می‌کند و در سخنرانی‌هایی از رأی‌دهندگان آمریکایی قدردانی می‌کند. شامگاه گذشته در یکی از همین سخنرانی‌های قدردانی در «فیت‌ویل» در کارولینای شمالی ترامپ بر وعده‌اش در کارزار انتخاباتی‌اش مبنی بر محدود کردن عملیات نظامی ارتش آمریکا در کشورهای دیگر تأکید کرد.

سخنرانی قدردانی دونالد ترامپ از رأی دهندگان در فیت‌ویل

به گزارش خبرگزاری آلمان ترامپ در سخنرانی «قدردانی» در فیت‌ویل گفت:

«حملات نظامی و اغتشاش پس از آن باید سرانجام به پایان برسد. ما وقتی دخالت می‌کنیم که امنیت ملی آمریکا به خطر افتاده باشد.»

ترامپ خط کلی سیاست دفاعی ایالات متحده آمریکا را به این شکل تشریح کرد: تمرکز بر مبارزه با تروریسم و چشم‌پوشی از تلاش برای تغییر حکومت‌ها.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در این سخنرانی مجدداً اعلام کرد که قصد دارد ارتش آمریکا را تقویت کند با این هدف که با تأکید بر توانایی نظامی، صلح جهانی تضمین شود.

او گفت سلاح‌ها و تجهیزات نظامی باید پیشرفته‌تر شوند، نه برای دامن زدن به بحران‌ها  بلکه به خاطر بازدارندگی و اجتناب کردن از جنگ.

جیمز ماتیس، ژنرال بازنشسته آمریکایی هم که قرار است وزارت دفاع آمریکا را به عهده بگیرد، ترامپ را در این سفر همراهی می‌کرد.

ژنرال ۶۶ ساله در سخنانی کوتاه از ترامپ قدردانی کرد.

جیمز ماتیس از سال ۲۰۱۳ به این سو از منتقدان سیاست‌های باراک اوباما در خاورمیانه است. او خواهان برخورد قاطع با گروه «دولت اسلامی» (داعش) بود و از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد می‌کرد و ایران را اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی خاورمیانه می‌دانست.

ماتیس اما پیش از آنکه به وزارت دفاع آمریکا منصوب شود ابتدا می‌بایست در سنا رأی بیاورد. مطابق قوانین داخلی آمریکا، نظامیان بلندپایه این کشور هفت سال پس از بازنشستگی‌شان می‌توانند وزیر دفاع شوند. ماتیس اما سه سال پیش بازنشسته شده است.

سفرهای قدردانی ترامپ در روزها و هفته‌های آینده ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان . در راستاى پيشبرد وعدهاى اقتصادى و رونق كار ، ميتوان با توجه به اينكه هنوز عملا قدرت اجرايى در اختيار او اعضاى كابينهاش نيست و (( يك شركت بزرگ ژاپنى ، با نام ، سافت بانك ، كه در كار تلفنهاى همراه است ، اعلام نمود حدود پنجاه و پنج ميليارد دلار ، در امريكا سرمايه گذارى ميكند ))ميتوان گفت لااقل در دوسال نخست ، به اين اهداف خواهد رسيد . و اين به من ايرانى ميفهماند كه قدرت برتر يعنى چه و چه اثرات جهانى خواهد داشت و من از اين فرصت وتوانايى بالقوه ايجاد شده ، براى نجات خودم ، چه بهره هايى ميتوانم ببرم . ( عدم شركت در انتخابات ، قطعا فرياد رساى من به حاميان حكومت ضد ايرانى فعلى خواهد بود ) پاينده ايران ، سربلند ايرانى

  • ایرونی

    کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من