ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهربانو امانی و سوسن بیات بازداشت شدند

<p>شهربانو، نماينده پيشين مجلس و سوسن بيات، دختر آيت&zwnj;الله بيات زنجانی مرجع تقليد مخالف حکومت ايران بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش وب&zwnj;سايت&zwnj;های مخالف دولت از علت بازداشت و مکان نگه&zwnj;داری امانی و بيات گزارشی منتشر نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>موج تازه بازداشت&zwnj;های سياسی پس از فراخوان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالف دولت برای راه&zwnj;پيمايی دوشنبه ۲۵ بهمن آغاز شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در يک هفته گذشته چندین نفر از فعالان سياسی و روزنامه&zwnj;نگاران، نزديکان رهبران مخالف دولت و فعالان دانشجويی بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران چند روز پیش علت بازداشت&zwnj;های اخیر را &laquo;مسائل امنیتی&raquo; اعلام کرده بود و افزود بود که پلیس و دستگاه&zwnj;های مسئول در روزهای آینده نیز به وظیفه خود عمل می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین مقامات نيروی انتظامی ايران نيز گفته&zwnj;اند در تظاهرات ۲۵ بهمن، ۱۵۰ نفر از معترضان بازداشت شده&zwnj;اند اما وب&zwnj;سايت&zwnj;های حقوق بشری، شمار باداشت&zwnj;شدگان را تا ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده&zwnj;اند. در اين تظاهرات دست&zwnj;کم دو نفر به&zwnj;نام&zwnj;های &laquo;صانع ژاله و محمد مختاری&raquo; کشته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>موج بازداشت&zwnj;ها در حالی همچنیان ادامه دارد که روز گذشته نمايندگان اصلاح&zwnj;طلب مجلس ايران از حکومت اين کشور خواستند در برابر &laquo;منتقدان مصلح&raquo; با &laquo;سعه صدر&raquo; برخورد کند.<br /> <br /> به گزارش وب&zwnj;سايت پارلمان&zwnj;نيوز، نمايندگان اصلاح&zwnj;طلب طی بيانيه&zwnj;ای همچنين خواهان ايجاد فضايی برای بيان &laquo;نقد&zwnj;های منصفانه و دلسوزانه به&zwnj;منظور اصلاح امور&raquo; شده&zwnj;اند.<br /> <br /> اين بيانيه افزوده &laquo;در شرايط حساس فعلی، کشور بيش از هر زمان ديگری نياز به آرامش دارد؛ لذا اقداماتی که در جهت تنش&zwnj;زايی انجام می&zwnj;شود، خصوصاً اقداماتی که به خشونت در جامعه دامن بزند، به نفع کشور و نظام نيست.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال غلام&zwnj;حسين محسنی&zwnj;اژه&zwnj;ای، سخنگوی قوه قضائيه و دادستان کل ایران، روز گذشته در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری فارس حوادث روز ۲۵ بهمن را &laquo;با طراحی و پشتيبانی آمريکا و ضدانقلاب از جمله منافقين&raquo; دانست و افزود: &laquo;دستگاه قضايی با توجه به هشدار قبلی با مسببين اصلی و نيز کسانی که موجب اخلال در نظم اجتماعی و آرامش مردم شدند، با سرعت و قاطعيت برخورد می&zwnj;کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا در چند روز اخیر از حکومت ایران خواسته&zwnj;اند که از &laquo;خشونت&raquo; علیه مخالفان دست بردارد و به حق آزادی بیان و تظاهرات مسالمات&zwnj;آمیز احترام بگذارد.</p> <p>&nbsp;</p>

شهربانو، نماينده پيشين مجلس و سوسن بيات، دختر آيت‌الله بيات زنجانی مرجع تقليد مخالف حکومت ايران بازداشت شده‌اند.

به گزارش وب‌سايت‌های مخالف دولت از علت بازداشت و مکان نگه‌داری امانی و بيات گزارشی منتشر نشده است.

موج تازه بازداشت‌های سياسی پس از فراخوان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالف دولت برای راه‌پيمايی دوشنبه ۲۵ بهمن آغاز شده است.

در يک هفته گذشته چندین نفر از فعالان سياسی و روزنامه‌نگاران، نزديکان رهبران مخالف دولت و فعالان دانشجويی بازداشت شده‌اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران چند روز پیش علت بازداشت‌های اخیر را «مسائل امنیتی» اعلام کرده بود و افزود بود که پلیس و دستگاه‌های مسئول در روزهای آینده نیز به وظیفه خود عمل می‌کنند.

همچنین مقامات نيروی انتظامی ايران نيز گفته‌اند در تظاهرات ۲۵ بهمن، ۱۵۰ نفر از معترضان بازداشت شده‌اند اما وب‌سايت‌های حقوق بشری، شمار باداشت‌شدگان را تا ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. در اين تظاهرات دست‌کم دو نفر به‌نام‌های «صانع ژاله و محمد مختاری» کشته شدند.

موج بازداشت‌ها در حالی همچنیان ادامه دارد که روز گذشته نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس ايران از حکومت اين کشور خواستند در برابر «منتقدان مصلح» با «سعه صدر» برخورد کند.

به گزارش وب‌سايت پارلمان‌نيوز، نمايندگان اصلاح‌طلب طی بيانيه‌ای همچنين خواهان ايجاد فضايی برای بيان «نقد‌های منصفانه و دلسوزانه به‌منظور اصلاح امور» شده‌اند.

اين بيانيه افزوده «در شرايط حساس فعلی، کشور بيش از هر زمان ديگری نياز به آرامش دارد؛ لذا اقداماتی که در جهت تنش‌زايی انجام می‌شود، خصوصاً اقداماتی که به خشونت در جامعه دامن بزند، به نفع کشور و نظام نيست.»

در همین حال غلام‌حسين محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه و دادستان کل ایران، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس حوادث روز ۲۵ بهمن را «با طراحی و پشتيبانی آمريکا و ضدانقلاب از جمله منافقين» دانست و افزود: «دستگاه قضايی با توجه به هشدار قبلی با مسببين اصلی و نيز کسانی که موجب اخلال در نظم اجتماعی و آرامش مردم شدند، با سرعت و قاطعيت برخورد می‌کند.»

آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا در چند روز اخیر از حکومت ایران خواسته‌اند که از «خشونت» علیه مخالفان دست بردارد و به حق آزادی بیان و تظاهرات مسالمات‌آمیز احترام بگذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.