ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشورهای اتحادیه اروپا مجازند پناهجویان را به یونان بازگردانند

اتحادیه اروپا قانونی را که پنج سال پیش به تعلیق در آورده بود بار دیگر به‌اجرا می‌گذارد. از مارس ۲۰۱۷ اخراج پناهجویان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یونان امکان‌پذیر است.

پنج سال است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا پناهجویی را به یونان بازنگردانده‌اند، اکنون اما بروکسل می‌خواهد این وضعیت را تغییر دهد. از ماه مارس کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند پناهجویان را به یونان بازگردانند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این پیشنهاد را کمیسیون اروپا در روز پنج‌شنبه ۸ دسامبر / ۱۸ آذر مطرح کرد.

این قانون شامل حال پناهجویانی می‌شود که از ۱۵ مارس سال آینده میلادی وارد یونان می‌شوند و بعد برخلاف قوانین پناهندگی اتحادیه اروپا به کشورهای دیگر عضو این اتحادیه می‌روند. کسانی که قبل از این تاریخ به یونان رفته‌اند شامل قانون جدید نمی‌شوند. کودکان بدون همراه نیز از این قانون مستثنی هستند.

اخراج پناهجویان به یونان در سال ۲۰۱۱ به‌دلیل کاستی‌های جدی در نظام پناهندگی این کشور متوقف شد. بر اساس توافقنامه دوبلین، پناهجویان باید در همان اولین کشور عضو اتحادیه اروپا که به آن وارد شده‌اند درخواست پناهندگی کنند.

توافقنامه دوبلین که به چگونگی درخواست پناهندگی در کشورهای اروپایی مربوط می‌شود از ماه سپتامبر ۱۹۹۷ به اجرا گذاشته شد.

این قانون برای یونان تعلیق شده بود. در سال‌های اخیر بیش از یک میلیون پناهجو به این کشور رفته‌اند. در اوایل سال ۲۰۱۱ دادگاه اروپا روش پناهندگی در سراسر اروپا را مورد انتقاد قرار داد و در این میان انتقاد شدید به یونان وارد شد. قضات دادگاه اروپا کمبودهای جدی در سیستم پناهندگی یونان یافته بودند.

اکنون بروکسل بار دیگر می‌خواهد کسانی را که از یونان به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا می‌روند و در آن کشورها درخواست پناهندگی می‌دهند به یونان بازگرداند.

کمیسیون اروپا می‌گوید مقامات یونانی سرپناه پناهجویان و شیوه ثبت آن‌ها را بهبود بخشیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.