ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برادر صانع ژاله بازداشت شد

<p>قانع ژاله، برادر صانع ژاله، دانشجويی که در راه&zwnj;پيمايی روز ۲۵ بهمن کشته شد پس از يک گفت&zwnj;وگوی تلفنی در باره برادرش بازداشت شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنماهای مخالفان دولت ايران، قانع ژاله، برادر صانع ژاله، دانشجوی رشته ادبيات نمايشی دانشگاه هنر تهران که در راه&zwnj;پيمايی روز ۲۵ بهمن بر اثر اصابت گلوله کشته شد؛ توسط مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران دستگير گرديد.</p> <p><br /> مخالفان دولت ايران دليل بازداشت قانع ژاله را گفت&zwnj;وگوی وی با تلويزيون صدای آمريکا می&zwnj;دانند.</p> <p><br /> در اين گفت&zwnj;وگو وی اعلام کرد که برادرش صانع، بسيجی نبوده و &laquo;کارت بسيج&raquo; او که طرفداران دولت آن را در رسانه&zwnj;های خود منتشر کرده&zwnj;اند &laquo;جعلی&raquo; است و خود وی شاهد اين موضوع بوده است.</p> <p><br /> وی توضيح داد که صبح روز ۲۶ بهمن که هنوز خانواده از کشته شدن صانع اطلاعی نداشته پسرخاله او به منزل آن&zwnj;ها مراجعه و درخواست عکسی از صانع را کرده است.</p> <p><br /> قانع ژاله افزود آن&zwnj;ها با استفاده از اين عکس کارت بسيج را &laquo;جعل&raquo; کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> وی همچنين گفت خانواده وی تحت فشار هستند و جنازه برادرش هنوز به آن&zwnj;ها تحويل داده نشده است.<br /> &nbsp;</p> <p>از هنگام انتشار خبر کشته شدن صانع قانع در راه&zwnj;پيمايی روز ۲۵ بهمن تا کنون موافقان دولت، وی را يک &laquo;دانشجوی بسيجی&raquo; معرفی کرده&zwnj; و عاملان قتل او را دشمنان جمهوری اسلامی اعلام کرده&zwnj;اند اما مخالفان حکومت با انتشار عکس&zwnj;هايی از او در ديدار با آيت&zwnj;الله منتظری، از مراجع دينی مخالف دولت و گفت&zwnj;وگوهايی با هم&zwnj;دانشکده&zwnj;ای&zwnj;های او گفته&zwnj;اند که صانع ژاله بسيجی نبوده و حتا در چند تظاهرات عليه دولت شرکت داشته است.</p> <p><br /> به گفته مخالفان، پس از اين گفت&zwnj;وگو مأموران امنيتی قانع ژاله را تحت فشار قرار داده&zwnj;اند تا اين مصاحبه را تکذيب کند.</p> <p><br /> آن&zwnj;ها همچنين با دستگيری قانع ژاله، خانواده وی را نيز تهديد کرده&zwnj;اند که در صورت گفت&zwnj;وگو با رسانه&zwnj;های مخالف دولت، بازداشت خواهند شد.</p> <p><br /> با اين حال طرفداران دولت همچنان بر &laquo;بسيجی&raquo; بودن صانع ژاله تأکيد دارند و روز گذشته مراسم دولتی تشييع پيکر او را نيز برگزار کردند.</p> <p><br /> اين مراسم به خشونت کشيده شد و دانشجويان دانشگاه هنر تهران که به&zwnj;شکل مستقل برای گرامی&zwnj;داشت صانع ژاله در آمفی&zwnj;تئاتر اين دانشگاه گرد آمده بودند مورد حمله نيروهای امنيتی قرار گرفته و چندين نفر از آنان بازداشت شدند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

قانع ژاله، برادر صانع ژاله، دانشجويی که در راه‌پيمايی روز ۲۵ بهمن کشته شد پس از يک گفت‌وگوی تلفنی در باره برادرش بازداشت شد.

به گزارش تارنماهای مخالفان دولت ايران، قانع ژاله، برادر صانع ژاله، دانشجوی رشته ادبيات نمايشی دانشگاه هنر تهران که در راه‌پيمايی روز ۲۵ بهمن بر اثر اصابت گلوله کشته شد؛ توسط مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران دستگير گرديد.

مخالفان دولت ايران دليل بازداشت قانع ژاله را گفت‌وگوی وی با تلويزيون صدای آمريکا می‌دانند.

در اين گفت‌وگو وی اعلام کرد که برادرش صانع، بسيجی نبوده و «کارت بسيج» او که طرفداران دولت آن را در رسانه‌های خود منتشر کرده‌اند «جعلی» است و خود وی شاهد اين موضوع بوده است.

وی توضيح داد که صبح روز ۲۶ بهمن که هنوز خانواده از کشته شدن صانع اطلاعی نداشته پسرخاله او به منزل آن‌ها مراجعه و درخواست عکسی از صانع را کرده است.

قانع ژاله افزود آن‌ها با استفاده از اين عکس کارت بسيج را «جعل» کرده‌اند.

وی همچنين گفت خانواده وی تحت فشار هستند و جنازه برادرش هنوز به آن‌ها تحويل داده نشده است.
 

از هنگام انتشار خبر کشته شدن صانع قانع در راه‌پيمايی روز ۲۵ بهمن تا کنون موافقان دولت، وی را يک «دانشجوی بسيجی» معرفی کرده‌ و عاملان قتل او را دشمنان جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند اما مخالفان حکومت با انتشار عکس‌هايی از او در ديدار با آيت‌الله منتظری، از مراجع دينی مخالف دولت و گفت‌وگوهايی با هم‌دانشکده‌ای‌های او گفته‌اند که صانع ژاله بسيجی نبوده و حتا در چند تظاهرات عليه دولت شرکت داشته است.

به گفته مخالفان، پس از اين گفت‌وگو مأموران امنيتی قانع ژاله را تحت فشار قرار داده‌اند تا اين مصاحبه را تکذيب کند.

آن‌ها همچنين با دستگيری قانع ژاله، خانواده وی را نيز تهديد کرده‌اند که در صورت گفت‌وگو با رسانه‌های مخالف دولت، بازداشت خواهند شد.

با اين حال طرفداران دولت همچنان بر «بسيجی» بودن صانع ژاله تأکيد دارند و روز گذشته مراسم دولتی تشييع پيکر او را نيز برگزار کردند.

اين مراسم به خشونت کشيده شد و دانشجويان دانشگاه هنر تهران که به‌شکل مستقل برای گرامی‌داشت صانع ژاله در آمفی‌تئاتر اين دانشگاه گرد آمده بودند مورد حمله نيروهای امنيتی قرار گرفته و چندين نفر از آنان بازداشت شدند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.