ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی ترکیه به پ ک ک در شمال عراق

بر اثر حمله هوایی ارتش ترکیه به منطقه گارا در شمال عراق، ۱۹ گریلای پ ک ک کشته شدند.

بر اثر حمله جنگنده‌های ارتش ترکیه با حمله به مقر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در عراق، چندین گریلای کرد جان خود را از دست دادند.

پ ک ک در شمال عراق - عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع نظامی ترکیه شنبه ۱۰ دسامبر اعلام کردند که بر اثر حمله هوایی ارتش این کشور در جمعه ۹ دسامبر به منطقه گارا در شمال عراق، ۱۹ گریلای پ ک ک کشته شدند.

ترکیه به طور مداوم علیه پ ک ک در کوهستان‌های شمال عراق در نزدیکی مرز ترکیه دست به حمله هوایی می‌زند. شمال عراق محل اصلی قرارگاه‌های چریک‌های پ ک ک است.

آتش‌بس بین پ ک ک و دولت ترکیه سال گذشته و با توقف فرآیند صلح شکسته شد. بیش از سه دهه است که نبرد بین نیروهای ترکیه و چریک‌های کرد پ ک ک که خواستار خودآیینی و به‌رسمیت‌شناخته‌شدن حقوق کردها در این کشور هستند، ادامه دارد.

تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر در درگیری‌های بین ارتش ترکیه و پ ک ک کشته شده‌اند که اکثریت غالب آنها را کردها تشکیل می‌دهند.

جنگنده‌های هوایی ترکیه در حمله روز جمعه از پایگاه نظامی ارتش در شهر کردنشین دیاربکر برخاستند. ارتش ادعا کرده که حمله هوایی نیروهای آن به پ ک ک در پاسخ به تهدیدهای این گروه برای حمله به واحدهای ارتش در مرز بوده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.