ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت امور خارجه ایران سفیر بریتانیا را احضار کرد

وزارت امور خارجه ایران سفیر بریتانیا را در اعتراض به سخنان وزیر خارجه این کشور در بحرین احضار کرد.

وزارت امور خارجه ایران، سفیر بریتانیا را در اعتراض به سخنان وزیر امور خارجه این کشور احضار کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران شنبه ۲۰ آذرماه اعلام کرد که سفیر بریتانیا از سوی این وزارت احضار شده‌است. پیشتر وزارت خارجه ایران نسبت به سخنان بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا در بحرین اعتراض کرده‌بود.

بوریس جانسون جمعه ۱۹ آذر در انستیتوی بین‌المللی مطالعات استراتژیک منامه، پایتخت بحرین گفت که عربستان برای جلوگیری از بمباران‌شدن خودش به دست حوثی‌های طرفدار ایران به یمن حمله کرده‌است. او گفت که ائتلاف به رهبری عربستان در حمایت از یک دولت به‌رسمیت‌شناخته‌شده در جهان و علیه شورشیانی که ایران حامی‌شان است، می‌جنگند.

او در عین حال از رنج مردم یمن به دلیل این جنگ یاد برد.

جانسون همچنین توافق اتمی ۱+۵ با ایران را حاصل ۱۲ سال مذاکره دانست و آن را بنیانی مناسب برای توسعه روابط بهتر با تهران دانست.

بوریس جانسون همچنین گفت که بریتانیا بار دیگر به شرق کانال سوئز بازگشته است.

وزیر امور خارجه بریتانیا پیشتر به دلیل انتقاد از عربستان در کنار ایران به خاطر راه‌انداختن جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه از سوی هم‌حزبی‌های خود در لندن به نقد کشیده شد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    خبر اول - قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ، روز چهارشنبه ۱۷ آذر از سخنان اخیر ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، درباره سیاست های تهران انتقاد کرد. وی گفت: «کشورهایی که مداخله‌جویی‌های غیرمسئولانه آنها در سایر کشورها موجب گسترش ناامنی، جنگ، خشونت و تروریسم شده است در جایگاهی نیستند که دیگران را به مداخله در امور منطقه متهم کنند!!». خبر دوم -توافقنامه میان وزارت نفت ایران با شرکت هلندی - بریتانیایی ! "رویال داچ شل" امروز در تهران امضا شد. این توافقنامه برای توسعه میدان های نفتی آزادگان جنوبی و یادآوران در خوزستان و میدان گازی کیش است. آزادگان جنوبی و یادآوران از میدان های نفتی بزرگ ایران به شمار می روند. این دو حدود 60 میلیارد بشکه نفت درجا ذخیره دارند میدان آزادگان جنوبی میدان مشترک ایران و عراق است. ارزش این توافقنامه اعلام نشده است اما پیش بینی می شود بیش از 10 میلیارد دلار باشد.! امضای توافقنامه براساس مدل جدید قراردادهای محرمانه وزارت نفت ایران انجام می شود.!! خبر سوم - حزب اله به دفتر بی بی سی بیروت در سال نو میلادی ۲۰۱۵ گل سرخ فرستاد. معما- پیدا کنید پرتقال فروش را؟!!!