ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر کارتر به بغداد همزمان با آهنگ آهسته نبرد در موصل

اکنون هشت‌هفته از عملیات نیروهای عراقی تحت پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه گروه دولت اسلامی (داعش) در موصل می‌گذرد. ارتش عراق تا کنون توانسته یک‌چهارم این شهر را بازپس‌ بگیرد.

اشتون کارتر برای گفت‌و‌گو درباره نبرد موصل با داعش در حالی به بغداد سفر کرده است که آهنگ پیشروی نیروهای عراقی در موصل هنوز کند است. همزمان پلیس عراق نیز به جمع نیروهای حاضر در نبرد موصل افزوده شد.

آهنگ پیشروی ارتش عراق هنوز آهسته است - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا یک‌شنبه ۱۱ دسامبر به بغداد رفت تا با رهبران عراقی بر سر عملیات موصل به مذاکره بپردازد.

اکنون هشت‌هفته از عملیات نیروهای عراقی تحت پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه گروه دولت اسلامی (داعش) در موصل می‌گذرد. ارتش عراق تا کنون توانسته یک‌چهارم این شهر را بازپس‌ بگیرد، اما با مقاومت سرسختانه اعضای داعش روبرو شده‌است.

کارتر هفته پیش گفته بود که نبرد برای بازپس‌گیری موصل در عین دشواری‌ها می‌تواند پیش از ورود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده به کاخ سفید در ژانویه سال آتی پایان یابد.

پنتاگون اعلام کرد که کارتر با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق و استیو تاون‌سند، فرمانده آمریکایی ائتلاف بین‌المللی دیدار خواهد کرد

اعزام نیروی کمکی به موصل

ارتش عراق نیز اعلام کرد که شنبه، ۱۰ دسامبر توانسته دو محله دیگر در شرق موصل را بازپس بگیرد. ارتش در بیانیه خود گفت که نیروهایش اکنون در چهار کیلومتری رود دجله قرار دارند. با این حال، به دلیل حضور غیرنظامیان و نیز فرارسیدن سرمای زمستان پیشروی نیروهای عراقی کند است.

عملیات موصل دوشنبه ۱۷ اکتبر آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. در این عملیات ۳۰ هزار نیروی ارتش عراق، پیشمرگه‌های کرد و شبه‌نظامیان شیعه شرکت دارند. نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا نیز از این عملیات پشتیبانی هوایی می‌کنند.

همزمان بغداد روز شنبه اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور نیز به عملیات علیه داعش در موصل پیوسته‌اند. بر این اساس، نیروهای پلیس فدرال عراق و نیز نیروهای واکنش سریع وزارت کشور عراق به لشکر نهم زرهی ارتش ملحق می‌شوند.

دلیل درخواست نیروی کمکی در نبرد موصل ضدحمله نیروهای داعش به بیمارستان «السلام» عنوان شده است. پنج‌شنبه ۸ دسامبر نیروهای ضدتروریسم عراق توانستند این بیمارستان را که به یک قرارگاه نظامی داعش بدل شده‌بود، تسخیر کنند. اما این نیروها بر اثر ضدحمله شدید داعش عقب رانده شدند و تلفات زیادی بر آنها تحمیل شد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    - خبراول : شرکت‌های ایران‌ایر و بوئینگ روز یکشنبه قرارداد نهایی خرید ۸۰ هواپیما به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار را در تهران امضا کردند؛ معاون مدیرعامل بوئینگ اعلام کرد که این شرکت پس از تایید دولت آمریکا !!، قرارداد با ایران را نهایی کرده است. - خبردوم : رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین گفت: بنده قبلا سران فتنه را نجس سیاسی خوانده ام اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم؛ سران فتنه نجس سیاسی هستند، که با آب زمزم هم تطهیر نمی شوند!. - خبرسوم : خامنه‌ای در دیدار حجت الاسلام عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و اعضای اصلی این ائتلاف، ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری ائتلاف در میان گروههای شیعه عراق ، آن را حادثه‌ای مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقویت پایه‌های این وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز ! به همه جریانها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تأکید کرد. خامنه ای یکی از وظایف مهم تحالف ملی را حمایت از دولتهای مستقر در عراق برشمردند و ضمن ابراز خرسندی از اقدامات دولت آقای عبادی بویژه همراهی با حشدالشعبی، تأکید کردند: حشدالشعبی یا همان نیروهای مردمی یک ثروت عظیم و ذخیره بزرگ برای امروز و فردای عراق است که باید حمایت و تقویت شود!! نتیجه :پیدا کنید پرتقال فروش را!!