ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات همبستگی با اعتراضات مردم ايران در شهرهای مختلف جهان

<p>چندين کانون و انجمن ايرانی در خارج از کشور گردهمايی&zwnj;هايی را به&zwnj;منظور پشتيبانی از اعتراضات مردم در ايران تدارک ديده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش راديو زمانه، اين گردهمايی&zwnj;ها از ديروز آغاز شده و امروز و فردا، ۳۰ بهمن و&nbsp;اول اسفند&nbsp;نيز ادامه خواهد شد.</p> <p><br /> تظاهرات سراسری همبستگی در شهرهای مختلف را بيش از ۳۰ انجمن و کانون ايرانيان در ۲۰ شهر جهان برگزار می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> در اطلاعيه&zwnj;ای که در اين رابطه انتشار يافته، آمده است که اين حرکت در اعتراض به &laquo;سرکوب خونين&raquo; مردم در راه&zwnj;پيمايی روز ۲۵ بهمن در ايران و &laquo;موج گسترده دستگيری&zwnj;ها و خشونت فزاينده رژيم عليه مخالفان&raquo; برگزار می&zwnj;شود.</p> <p><br /> راه&zwnj;پيمايی ۲۵ بهمن&zwnj; در ايران به درخواست ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران و در پشتيبانی از جنبش مردم مصر و تونس برگزار شد. <br /> <br /> اين راه&zwnj;پيمايی افزون بر تهران در چند شهر ديگر نيز برپا گرديد اما در تهران با حمله نيروهای امنيتی منجر به کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری دو جوان معترض، زخمی شدن ده&zwnj;ها نفر و بازداشت بيش از هزار نفر گرديد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>منابع خبری مخالف حکومت ايران گفته&zwnj;اند گروهی از معترضان در شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، بابل و کرمان نيز بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> تظاهرات سراسری همبستگی ايرانيان خارج از کشور در شهرهای آخن، آتلانتا، استکهلم، اسلو، برلين، بروکسل، پاريس تورنتو، دورتموند، شيکاگو، کپنهاگ، کلن، گوتنبرگ، لس آنجلس، لندن، مالمو، ملبورن، واشنگتن، وين و هامبورگ بر پا خواهد شد.</p> <p><br /> از اين تظاهرات سراسری، ۵۸ چهره فرهنگی، دانشگاهی و سياسی ايرانی در خارج از ايران پشتيبانی کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> همچنين ۹ حزب و سازمان سياسی اپوزيسيون با گرايش&zwnj;های گوناگون نيز اعلام کرده&zwnj;اند که در اين تظاهرات شرکت خواهند کرد.</p> <p><br /> روز گذشته در شهرهای اسلو، برلين، شيکاگو، کلن و لندن اين گردهمايی برگزار گرديد و در دو روز آينده نيز ديگر شهرها اقدام به برگزاری آن خواهند کرد.</p> <p><br /> از سوی ديگر شورای هماهنگی راه سبز اميد از مردم ايران دعوت کرده است که روز يکشنبه اول اسفند ۸۹ در هفتمين روز کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری در تظاهرات ۲۵ بهمن، در تجمعات تهران و ديگر شهرها شرکت کنند.<br /> <br /> در اطلاعیه اين گروه آمده &laquo;حمايت قاطع از مواضع رهبران جنبش آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی برای ادامه راه دشوار آزادی و کرامت انسان، نشانه اعلام همبستگی با هم&zwnj;وطنان کرد در پاسداشت خون دو عزيز ايرانی شيعه و سنی است که به پای مبارزه با استبداد دينی بر زمين ريخت.&raquo;</p> <p><br /> ميرحسين موسوی يکی از رهبران مخالف دولت از بنيان&zwnj;گذاران &laquo;راه سبز اميد&raquo; است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

چندين کانون و انجمن ايرانی در خارج از کشور گردهمايی‌هايی را به‌منظور پشتيبانی از اعتراضات مردم در ايران تدارک ديده‌اند.

به گزارش راديو زمانه، اين گردهمايی‌ها از ديروز آغاز شده و امروز و فردا، ۳۰ بهمن و اول اسفند نيز ادامه خواهد شد.

تظاهرات سراسری همبستگی در شهرهای مختلف را بيش از ۳۰ انجمن و کانون ايرانيان در ۲۰ شهر جهان برگزار می‌کنند.

در اطلاعيه‌ای که در اين رابطه انتشار يافته، آمده است که اين حرکت در اعتراض به «سرکوب خونين» مردم در راه‌پيمايی روز ۲۵ بهمن در ايران و «موج گسترده دستگيری‌ها و خشونت فزاينده رژيم عليه مخالفان» برگزار می‌شود.

راه‌پيمايی ۲۵ بهمن‌ در ايران به درخواست ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران و در پشتيبانی از جنبش مردم مصر و تونس برگزار شد.

اين راه‌پيمايی افزون بر تهران در چند شهر ديگر نيز برپا گرديد اما در تهران با حمله نيروهای امنيتی منجر به کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری دو جوان معترض، زخمی شدن ده‌ها نفر و بازداشت بيش از هزار نفر گرديد.

منابع خبری مخالف حکومت ايران گفته‌اند گروهی از معترضان در شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، بابل و کرمان نيز بازداشت شده‌اند.

تظاهرات سراسری همبستگی ايرانيان خارج از کشور در شهرهای آخن، آتلانتا، استکهلم، اسلو، برلين، بروکسل، پاريس تورنتو، دورتموند، شيکاگو، کپنهاگ، کلن، گوتنبرگ، لس آنجلس، لندن، مالمو، ملبورن، واشنگتن، وين و هامبورگ بر پا خواهد شد.

از اين تظاهرات سراسری، ۵۸ چهره فرهنگی، دانشگاهی و سياسی ايرانی در خارج از ايران پشتيبانی کرده‌اند.

همچنين ۹ حزب و سازمان سياسی اپوزيسيون با گرايش‌های گوناگون نيز اعلام کرده‌اند که در اين تظاهرات شرکت خواهند کرد.

روز گذشته در شهرهای اسلو، برلين، شيکاگو، کلن و لندن اين گردهمايی برگزار گرديد و در دو روز آينده نيز ديگر شهرها اقدام به برگزاری آن خواهند کرد.

از سوی ديگر شورای هماهنگی راه سبز اميد از مردم ايران دعوت کرده است که روز يکشنبه اول اسفند ۸۹ در هفتمين روز کشته شدن صانع ژاله و محمد مختاری در تظاهرات ۲۵ بهمن، در تجمعات تهران و ديگر شهرها شرکت کنند.

در اطلاعیه اين گروه آمده «حمايت قاطع از مواضع رهبران جنبش آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی برای ادامه راه دشوار آزادی و کرامت انسان، نشانه اعلام همبستگی با هم‌وطنان کرد در پاسداشت خون دو عزيز ايرانی شيعه و سنی است که به پای مبارزه با استبداد دينی بر زمين ريخت.»

ميرحسين موسوی يکی از رهبران مخالف دولت از بنيان‌گذاران «راه سبز اميد» است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • لیدا

    <p>محمد صانعی در شهر پاوه کشته شده است در صورت امکان تصحیح فرمائید</p>

  • کاربر مهمان

    <p>31 بهمن غلط است.اول اسفندصحيح است.</p>

  • کاربر مهمان

    <p>بابا ما الان ۳ روزه داریم خودمون رو سرویس میکنیم که بالاخره یکجا تو اینترنت پیدا کنیم که لیست تظاهرات خارج رو زده باشه ولی هیچی پیدا نمیکنی. لطفا ادرس بدید</p>