ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار رسانه‌های چین به ترامپ

رسانه‌های دولتی چین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا را در تفسیرهای سیاسی مختلف مورد انتقاد قرار داده و یادآوری کرده‌اند که سیاست «چین واحد»، غیرقابل مذاکره است.

رسانه‌های دولتی چین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده آمریکا را در تفسیرهای سیاسی مختلف مورد انتقاد قرار داده و یادآوری کرده‌اند که سیاست «چین واحد»، غیرقابل مذاکره است.

سایت اینترنتی گلوبال تایمز، روزنامه دولتی چین، دوشنبه ۱۲ دسامبر / ۲۲ آذر در واکنش به سخنان ترامپ، در سرمقاله خود ترامپ را به کودکی تشبیه کرد که از دییلماسی کم می‌داند. این روزنامه گفته است سیاست «چین واحد»، «خریدنی یا فروختی نیست».

منظور از سیاست «چین واحد» این است که آمریکا به‌شکل مستقل و مستقیم با تایوان رابطه‌ای برقرار نمی‌کند و تایوان را بخش خودمختار چین می‌داند. آمریکا از سال ۱۹۷۹ این سیاست دیپلماتیک را با چین در پیش گرفته است.

گلوبال تایمز افزوده است که اگر ترامپ در مورد مسئله تایوان دست به تغییر سیاسی در مواضع آمریکا بزند، باید خود را آماده یک «توفان کامل» کند.

دونالد ترامپ یکشنبه ۱۱ دسامبر / ۲۱ آذر در گفت‌گو با شبکه فاکس‌نیوز تهدید کرده بود که سیاست «چین واحد» را کنار می‌گذارد.

وزارت امور خارجه چین نیز روز دوشنبه نسبت به سخنان ترامپ اظهار نگرانی کرد و سیاست «چین واحد» را اساس روابط چین و آمریکا دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.