ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۷ زندان جديد در ايران ساخته می‌شود

<p>رئيس سازمان زندان&zwnj;های جمهوری اسلامی ايران از ساخت ۴۷ زندان تا سه سال ديگر در اين کشور خبر داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) غلام&zwnj;حسين اسماعيلی، رئيس سازمان زندان&zwnj;ها و معاون رئيس قوه قضائيه ايران گفت عمليات ساخت برخی از اين زندان&zwnj;ها هم اکنون در حال انجام است. <br /> &nbsp;</p> <p>اسماعيلی افزود برای پيش&zwnj;برد اين امر بودجه سازمان زندان&zwnj;ها در سال آينده بايد قدری افزايش يابد.</p> <p><br /> مهرماه گذشته محمدعلی زنجيره&zwnj;ای، معاون توسعه مديريت و منابع سازمان زندان&zwnj;ها از افزايش ۳۵ درصدی آمار کل زندانيان در ايران، نسبت به سال گذشته خبر داد.</p> <p><br /> وی اعلام کرد که در دنيا متوسط زندانی به ازای هر يک&zwnj;صد هزار نفر، ۱۴۸ نفر است که اين ميزان در ايران به ازای هر يک&zwnj;صد هزار نفر، ۲۷۱ نفر است که اين ميزان تقريبأ دو برابر متوسط جهانی است.</p> <p><br /> رئيس سازمان زندان&zwnj;ها در بخش ديگری از سخنان خود درباره انتشار خبرهای وب&zwnj;سايت&zwnj;های مخالف دولت مبنی بر نامناسب بودن وضعيت زندان&zwnj;ها، گفت: &laquo;از ضد انقلاب توقعی غير از اين وجود ندارد و اگر غير از اين بگويد بايد شک کرد.&raquo;</p> <p><br /> وی افزود: &laquo;در مجموع زندان&zwnj;های کل کشور تعداد زندانيان امنيتی به نيم درصد هم نمی&zwnj;رسد. تعجب می&zwnj;کنم که چرا بقيه زندانيان از وضعيت سرمايش و گرمايش و امکانات داخل زندان گلايه ندارند اما چون برخی خودشان را مدعی می&zwnj;دانند خواستار بهترين امکانات هستند.&raquo;</p> <p><br /> در دی&zwnj;ماه گذشته تارنمای کلمه، از سايت&zwnj;های مخالف دولت ايران، نوشت سلول&zwnj;های بند ۲۰۹ زندان اوين در فصل زمستان بسيار سرد و در فصل تابستان بسيار گرم&zwnj;اند. زندانی&zwnj;های اين بند در فصل زمستان هم مانند ديگر فصل&zwnj;های سال مجبورند بر کف زمين بخوابند و هيچ کدام از زندانی&zwnj;ها در اين بند تخت ندارد.</p> <p><br /> کلمه افزوده بود که با وجود اين مشکلات مسئولان زندان نيز از دادن پتوی بيشتر به زندانيان خودداری می&zwnj;کنند و حتا لباس&zwnj;های زندانيان را که توسط خانواده&zwnj;هايشان به زندان برده می&zwnj;شود به آن&zwnj;ها تحويل نمی&zwnj;دهند و از دادن مايعات گرم به ميزان لازم نيز به زندانيان خودداری می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> اعظم افشاريان مادر نازنين خسروانی، روزنامه&zwnj;نگار زندانی در بند ۲۰۹ نيز در ملاقاتی که دی&zwnj;ماه با فرزندش داشت گفت که دخترش از سرمای شديد سلول خود شکايت داشته و مسئولان بند از دادن لباس&zwnj;های گرم به نازنين خودداری کرده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

رئيس سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی ايران از ساخت ۴۷ زندان تا سه سال ديگر در اين کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) غلام‌حسين اسماعيلی، رئيس سازمان زندان‌ها و معاون رئيس قوه قضائيه ايران گفت عمليات ساخت برخی از اين زندان‌ها هم اکنون در حال انجام است.
 

اسماعيلی افزود برای پيش‌برد اين امر بودجه سازمان زندان‌ها در سال آينده بايد قدری افزايش يابد.

مهرماه گذشته محمدعلی زنجيره‌ای، معاون توسعه مديريت و منابع سازمان زندان‌ها از افزايش ۳۵ درصدی آمار کل زندانيان در ايران، نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی اعلام کرد که در دنيا متوسط زندانی به ازای هر يک‌صد هزار نفر، ۱۴۸ نفر است که اين ميزان در ايران به ازای هر يک‌صد هزار نفر، ۲۷۱ نفر است که اين ميزان تقريبأ دو برابر متوسط جهانی است.

رئيس سازمان زندان‌ها در بخش ديگری از سخنان خود درباره انتشار خبرهای وب‌سايت‌های مخالف دولت مبنی بر نامناسب بودن وضعيت زندان‌ها، گفت: «از ضد انقلاب توقعی غير از اين وجود ندارد و اگر غير از اين بگويد بايد شک کرد.»

وی افزود: «در مجموع زندان‌های کل کشور تعداد زندانيان امنيتی به نيم درصد هم نمی‌رسد. تعجب می‌کنم که چرا بقيه زندانيان از وضعيت سرمايش و گرمايش و امکانات داخل زندان گلايه ندارند اما چون برخی خودشان را مدعی می‌دانند خواستار بهترين امکانات هستند.»

در دی‌ماه گذشته تارنمای کلمه، از سايت‌های مخالف دولت ايران، نوشت سلول‌های بند ۲۰۹ زندان اوين در فصل زمستان بسيار سرد و در فصل تابستان بسيار گرم‌اند. زندانی‌های اين بند در فصل زمستان هم مانند ديگر فصل‌های سال مجبورند بر کف زمين بخوابند و هيچ کدام از زندانی‌ها در اين بند تخت ندارد.

کلمه افزوده بود که با وجود اين مشکلات مسئولان زندان نيز از دادن پتوی بيشتر به زندانيان خودداری می‌کنند و حتا لباس‌های زندانيان را که توسط خانواده‌هايشان به زندان برده می‌شود به آن‌ها تحويل نمی‌دهند و از دادن مايعات گرم به ميزان لازم نيز به زندانيان خودداری می‌کنند.

اعظم افشاريان مادر نازنين خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی در بند ۲۰۹ نيز در ملاقاتی که دی‌ماه با فرزندش داشت گفت که دخترش از سرمای شديد سلول خود شکايت داشته و مسئولان بند از دادن لباس‌های گرم به نازنين خودداری کرده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانFarhad

    <p>استادیوم ورزشی و بیمارستان و کتابخانه و.... چند تا نمیخواهید بسازید؟ پرسش یک ایرانی میهن پرست. </p>

  • Koosha

    <p>این هم نشانه دیگری از پیشرفت و بالندگی حکومت اسلامی ایران! به کوری چشم دشمنان به خصوص امریکا و اسرائیل.<br /> کوشا </p>

  • کاربر مهمانabbas

    <p>انشاالله برای خودشان</p>

  • کاربر مهمان

    <p>آقا! نیازی به این همه زحمت نیست که 47 تا زندان بسازید. بیایید کار را یکسره و ساده کنید. پیشنهاد بهتری دارم، یک دیوار بکشید دور ایران تمامش کنید. چرا تکه تکه ززندان میسازید؟ این جوری بهتر است، همه زندانی میشوند و شما هم آسوده میشوید و بجای این همه زحمت بقیه وقتتان را بگذاریدتا به رهبر فرزانه مقام عظمای ولایت و نظام مقدس و امت حزب الله حاضر در صحنه خدمت کنید. تهران، زندانی و کتک خور همیشگی شما: شهروند درجه سه</p>