ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دستگیری سه عامل ترورِ هشت سال پیش یک قاضی در سراوان»

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اعلام کرد که سه نفر از «عوامل اصلی» ترور قاضی ابراهیم کریمی در شهرستان سراوان، دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اعلام کرد که سه نفر از «عوامل اصلی» ترور قاضی ابراهیم کریمی در شهرستان سراوان، دستگیر شدند.

ابراهیم کریمی، از قضات کیفری شهرستان سراوان سیستان و بلوچستان، ۲۷ خرداد سال ۱۳۸۷ ترور شد.

روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، دوشنبه ۲۲ آذر ضمن اعلام این خبر به‌نقل از دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نوشت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی این سه نفر را روز گذشته، یکشنبه ۲۱ آذر بازداشت کردند.

جزئیاتی از هویت این افراد و نحوه بازداشت آن‌ها منتشر نشده اما علی موحدی‌راد گفته است که دستگیرشدگان به ترور یکی از علمای دینی اهل سنت و همچنین تخریب دکل شرکت ایرانسل نیز اعتراف کرده‌اند.

ابراهیم کریمی، از قضات کیفری شهرستان سراوان سیستان و بلوچستان، ۲۷ خرداد سال ۱۳۸۷ هنگامی که از سر کار عازم خانه خود بود توسط دو موتورسوار هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. دو ضارب از محل حادثه گریختند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اتهام سه نفر دستگیرشده را «محاربه، ارتکاب قتل عمدی، تخریب اموال عمومی و موارد دیگر» عنوان کرد و گفت آن‌ها «به‌زودی به سزای اعمال خود خواهند رسید.»

موحدی‌راد «تئوریسین» این ترورها را یک عضو گروه جند‌الله عنوان کرد.

جندالله یا "جنبش مقاومت مردمی ایران"، گروه شبه‌نظامی سنی‌مذهب بلوچ است که با جمهوری اسلامی ایران به مبارزه مسلحانه می‌پردازد و در طول سال‌های گذشته در این استان چندین عملیات بمب‌گذاری و گروگان‌گیری انجام داده‌ است.

رهبر این گروه، عبدالمالک ریگی بود که در اسفند ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات ایران دستگیر شد و روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار آویخته شد.

تاکنون چندین تن از اعضای گروه جندالله توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند و حکومت ایران بارها از نابود شدن این گروه گفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sdfsdfsdf

    اگر این قاضی کسی رو به ناحق کشته و برای این حکومت کار میکرد و حکم اعدام ناعادلانه میداد پس حقش رو کف دستش گذاشتن اگر هم ناعادلانه بود پس حقشون رو کف دستشون گذاشتن اگر این سه مرد حق رو اجرا کردن مردم باید ازشون پشتیبانی کنند