ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نزدیک به ۱۰ هزار نفر در درگیری‌های اوکراین کشته شده‌اند

بر اساس آمار سازمان ملل تاکنون تنها در درگیری‌های نظامی شرق اوکراین بیش از دو هزار غیرنظامی کشته شده‌اند. صدها نفر نیز ناپدید شده‌اند.

سازمان ملل متحد می‌گوید در درگیری‌های نظامی اوکراین تاکنون دست‌کم ۹ هزار و ۷۵۸ نفر کشته شده‌اند. بیش از دو هزار نفر از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

عکس از آرشیو

زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن اعلام این آمار از جنگ اوکراین گفت با وجود نقض آتش‌بس توافق‌شده در سال ۲۰۱۵ بین واحدهای ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه، شمار قربانیان در ماه نوامبر و اوایل دسامبر سال جاری کاهش یافته است.

زید رعد الحسین اظهار امیدواری کرد که روند کاهش قربانیان این درگیری‌ها ادامه یابد.

از آغاز درگیری‌های اوکراین در آوریل ۲۰۱۴ تاکنون دست‌کم ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

این آمار را سازمان ملل از ارتش اوکراین، وابستگان جدایی‌طلبان مسلح و غیرنظامیان به‌دست آورده است. بر این اساس صدها نفر نیز ناپدید شده‌اند. به‌گفته کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این افراد احتمالاً یا ربوده شده‌اند و یا کشته شده و قابل شناسایی نبوده‌اند.

همچون دو سال اخیر، روابط روسیه و اوکراین بر اثر این درگیری‌ها تیره است.

در ماه مارس ۲۰۱۴ روسیه جزیره کریمه اوکراین را اشغال کرد. افزون بر این دولت روسیه از جدایی‌طلبان در شرق اوکراین حمایت می‌کند. آن‌ها در مناطق دونتسک و لوهانسک علیه واحدهای ارتش اوکراین می‌جنگند.

کشورهای غربی روسیه را متهم به استفاده از «جنگ هیبریدی» در اوکراین می‌کنند. «جنگ هیبریدی» ترکیبی از نبردهای تبلیغاتی، سایبری، روانی، اطلاعاتی و اقتصادی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sadsda

    ترکیه هم باید سوریه رو تصرف کنه کنه