ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارتباطات: نمی‌خواهیم "مخابرات" را پس بگیریم

به روایت گفته مسئولان، توسعه اعتماد مبین چهار قسط ۴۸۴ میلیاردی بدهکار است و معامله مخابرات باطل اما وزیر ارتباطات گفته که از این ابطال خبر ندارد.

در حالیکه سازمان خصوصی‌سازی ایران قرارداد واگذاری شرکت مخابرات به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین را باطل کرده است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید که دولت به دنبال پس گرفتن شرکت مخابرات نیست.

تبلیغات فروش سهام شرکت مخابرات ایران- عکس آرشیو

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران پنجشنبه ۲۵ آذر گفت که از ابطال قرارداد واگذاری شرکت مخابرات به "توسعه اعتماد مبین" بی‌اطلاع است و دولت نمی‌خواهد مخابرات را پس بگیرد.

سازمان خصوصی‌سازی ایران سه‌شنبه ۲۳ آذر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل عدم پرداخت تعهدهای شرکت خریدار، این قرارداد را باطل کرده است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی شرکت "توسعه اعتماد مبین" حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از تعهدات خود به این سازمان را پرداخت نکرده است.

براساس قرارداد سال ۸۸ میان سازمان خصوصی‌سازی و کنسرسیوم مرکب از سه شرکت وابسته به "بنیاد تعاون سپاه" و "ستاد اجرایی فرمان امام"، خریداران هر شش ماه یک بار باید ۴۸۴ میلیارد تومان به دولت بپردازند.

اما آنگونه که رئیس هئیت مدیره توسعه اعتماد مبین به خبرگزاری‌ها گفته است؛ این شرکت دو قسط آخر را نپرداخته است. ارزش هر یک از قسط‌های توسعه اعتماد مبین ۴۸۴ میلیارد تومان اعلام شده است.

در همین رابطه داود زارعیان - معاون امور مشتریان شرکت مخابرات- به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که اقدام سازمان خصوصی‌سازی «به نظر نمی‌رسد که درست باشد».

او اطلاعیه ابطال قرارداد را «عجیب» دانست و افزود: «سازمان خصوصی‌سازی اصولا نمی‌تواند چنین کاری کند».

رسول سرائیان مدیرعامل شرکت مخابرات هم سهامداران اصلی را مسئول این وضعیت دانست. او گفت که مسئولان سهامدار اصلی باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

شرکت توسعه اعتماد مبین پیش از این اعلام کرده که از سازمان خصوصی‌سازی برای پرداخت اقساط عقب افتاده درخواست مهلت کرده است. اما به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی سهام شرکت مخابرات به زودی و پس از قیمت‌گذاری دوباره به بازار عرضه می‌شود.

در همین زمینه

سازمان خصوصی‌سازی، «مخابرات» را از بنیاد تعاون سپاه پس گرفت

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    اگر این فساد اقتصادی و دزدی اموال عمومی نیست پس چیست یک شرکت سود ده رو به اصطلاح می فروشند ولی در عمل واگذار میکنند که با سود خود شرکت پول خرید اون بپردازه . این عمل در تمام دنیا غیر قانونی. و یک دزدی.محسوب میشه.

  • مانی

    ارتباط ماهواره ای به هیچوجه کیفیت و ظرفیت و صرفه اقتصادی شبکه زمینی را ندارد

  • نمی‌شوند

    سال هاست در انتظار سیستم های ارتباطی ارزان ی هتسیم که انسان ها زا قید و بند دولت ها و نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی نجات یابند. آزادی که فقط خود مردم آن را نگه بانی کنند. تا کی باید مردم، برای رساندن نظر خود، در ترس و لرز جاسوسی و هک و گیر افتادن در دام دولت های جنایت کار و سرکوب گر باشند. آیا ننگ نیست چند دهه از سیستم های ارتباطی دو طرفه ماهواره می گذرد و هنور مردم عادی نمی توانند از این سیستم های به راحتی و به ارزانی استفاده کنند؟! ای کاش افراد آگاه فناوریف یک بیاند صادقانه بگویند، ایا عمدی است که مردم عادی به این ابزار ماهواره ارتباطی دو طرفه دست رسی نداشته باشند. چون ارتابط های سیمی داخلی کشورهای استبدادی که سرکوب گر آزادی هستند بسیار خطرناک است. از گیرنده های ماهواره کوچک تا تلفن های همراه ماهواره ای کوچک و ارزان. آیا در نسل حاضر این ارزو محقق خواهد شد؟