ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را شش ماه دیگر تمدید کرد

اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پرتو نقش روسیه در جنگ حلب قرار داشت. اما اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را به خاطر اوکراین تمدید کرد.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تا میانه سال ۲۰۱۷ تمدید کرد. تمدید تحریم‌ها به‌دلیل دخالت روسیه در امور داخلی اوکراین عنوان شده است.

به گزارش رویترز، این تصمیم در نشست پنج‌شنبه ۱۵ دسامبر / ۲۵ آذر رهبران اتحادیه اروپا گرفته شد و تحریم بخش‌های دفاعی، انرژی و مالی روسیه از هفته آینده ادامه خواهد داشت.

این تحریم‌ها در سال ۲۰۱۴ پس از شدت یافتن درگیری‌ها در شرق اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، علیه مسکو اعمال شد.

تمدید تحریم‌‌های روسیه پیش‌بینی می‌شد زیرا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار روز سه‌شنبه خود اعلام کرده بودند که روند پیشبرد توافقنامه صلح مینسک در مورد شرق اوکراین کند است. مرکل گفته بود: «لازم است که تحریم‌ها علیه روسیه بار دیگر تمدید شود هرچند که امیدواریم در این روند جلوتر برویم.» اولاند نیز همین موضع را گرفت.

نشست رهبران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا زیر سایه تصرف حلب توسط نیروهای دولتی سوریه با کمک روسیه برگزار شد اما در این‌باره تصمیمی علیه روسیه گرفته نشد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا درباره تمدید تحریم‌ها علیه روسیه گفت: «برخی از همکاران ما به تمدید ۱۲ ماهه تحریم‌ها مایل‌‌اند اما آن‌چه در حال حاضر ممکن است، حفظ همان تمدید شش ماهه تحریم‌هاست.»

تحریم‌های روسیه توسط اتحادیه اروپا آخرین بار در تابستان سال جاری تا پایان ماه ژانویه ۲۰۱۶ تمدید شده بود. هدف از این تحریم‌ها آن است که روسیه به دلیل نفوذش بر جدایی‌طلبان شرق اوکراین برای حل و فصل مناقشه با دولت اوکراین اقدام کند.

با این حال تحریم‌های روسیه در اتحادیه اروپا مورد بحث است.

شمار کشته‌شدگان در مناقشه اوکراین نزدیک به۱۰ هزار نفر عنوان شده است. آلمان و فرانسه تلاش کردند در توافقنامه مینسک با روسیه و اوکراین به حل بحران کمک کنند اما این مناقشه هنوز حل نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.